The store will not work correctly when cookies are disabled.
Begin november zullen we onze systemen bijwerken. Alle bestellingen die tussen 9 oktober en 4 november geplaatst worden, zullen na 4 november worden uitgeleverd
LinC staat voor Luisteren in Nieuwe Context: een compenserend therapieprogramma voor kinderen dat kan worden ingzet bij auditieve-, taal- of aandachtsproblemen. Het programma is gebruiksklaar, volledig uitgeschreven met werkbladen, opdrachten voor thuis etc. Hierdoor is het makkelijk in te zetten in de logopedische praktijk of op school. Tijdens deze webinar zal mede aan de hand van praktijkvoorbeelden worden ingegaan op de opzet van het programma en de toepassingsmogelijkheden.
Op donderdag 3 oktober aanstaande om 12:00 uur introduceert gedragswetenschapper en Bayley-expert Selma Ruiter de nieuwste Bayley-4-NL tijdens een informatief online webinar! Tijdens het webinar krijg je een uitgebreid overzicht van de wijzigingen en updates in de Bayley-4-NL. Er wordt uitgebreid ingegaan op de structuur van het instrument, op wat de Bayley precies beoordeelt, de scoring en de digitale afname- en scoringsopties van de test. Daarnaast deelt Selma haar klinische praktijkervaringen met de Bayley-4-NL. De sessie sluit af met een vraag-en-antwoordronde, zodat je direct met Selma in gesprek kunt en persoonlijk antwoord krijgt op je eventuele vragen.
Met de CELF-5-NL kunnen taal- en communicatiestoornisse bij kinderen in kaart worden gebracht. Bent u bekend met de CELF-4-NL, maar wilt u meer informatie over de CELF-5-NL? Bent u benieuwd naar de overeenkomsten en de verschillen? Of zou u juist wat meer achtergrondinformatie over de revisiedoelen willen hebben? Deze webinar behandeld al deze onderwerpen en nog meer.
De subtest Zinnen Formuleren van de CELF-5-NL kan een lastige subtest zijn om te scoren. Tijdens deze webinar worden verschillende problematische uitingen geanalyseerd en de overwegingen met betrekking tot de scoring uitgebreid besproken. De webinar is zeer interessant voor logopedisten die de CELF-5-NL afnemen en scoren.
De subtest Zinnen Formuleren van de CELF-5-NL kan een lastige subtest zijn om te scoren. Tijdens deze webinar worden verschillende problematische uitingen geanalyseerd en de overwegingen met betrekking tot de scoring uitgebreid besproken. De webinar is zeer interessant voor logopedisten die de CELF-5-NL afnemen en scoren.
Cogmed is een digitale training waarmee het werkgeheugen van leerlingen met concentratiestoornissen kan worden verbeterd. Hoe werkt dit nu precies? Wat is de link tussen het werkgeheugen en het concentratievermogen? En wat is het effect van Cogmed? In deze video wordt dit toegelicht.
De CELF-5-NL is een instrument om taal- en communicatiestoornissen bij kinderen in kaart te brengen. De CELF-5-NL bevat verschillende analysemogelijkheden voor de logopedist, waaronder Groeiscore-equivalenten. In deze video wordt kort uitgelegd wat een Groeiscore-equivalent is en hoe u het kunt gebruiken in de praktijk.
Q-interactive is een digitaal platform voor afname, scoring en rapportage van individueel afgenomen tests. Met Q-interactive wordt het hele diagnostische proces gestroomlijnd. In deze webinar wordt belangrijke informatie over het platform gegeven: perfect als u nog maar net bent begonnen met Q-interactive, of er eerst wat meer over wilt weten! Let op: de getoonde prijzen in deze webinar zijn niet meer actueel. Ook wordt er nog gesproken over staffelkortingen voor licenties en prepaid credits. Deze staffelkortingen bieden we niet meer aan. Kijk voor de meest actuele prijzen op https://www.pearsonclinical.nl/q-interactive.
Q-global is een online scoringsplatform waarmee u na een testafname een rapport kunt genereren. U voert de ruwe scores in, welke vervolgens omgezet worden naar geschaalde scores in een overzichtelijke rapportage. Deze webinar geeft u een korte instructie in het gebruik van Q-global.
Met de ZAREKI-R-NL kunt u screenen op het risico dat een kind dyscalculie heeft. Het instrument geeft u handvatten voor een mogelijk diagnostisch vervolgtraject. Tijdens deze webinar worden de subtests, de psychometrische eigenschappen en de scoring aan de hand van een casus besproken.
De Wechsler Non-Verbal (WNV-NL) is een IQ-test voor kinderen en adolescenten van 4 tot en met 21 jaar. Het instrument is speciaal ontwikkeld voor kinderen met communicatieve beperkingen en kinderen met een migratieachtergrond die de Nederlandse taal (nog) niet voldoende machtig zijn voor de afname van een reguliere IQ-test. Naast een uitgebreide uitleg over de WNV-NL wordt er tijdens deze webinar ingegaan op de scoringsmogelijkheden en de psychometrische eigenschappen.
De Wechsler Memory Scale-IV-NL (WMS-IV-NL) is een testbatterij om verschillende geheugen- en werkgeheugenvaardigheden in kaart te brengen bij personen in de leeftijd van 16-90 jaar. In deze webinar maakt u kennis met de WMS-IV-NL en wordt onder andere ingegaan op de teststructuur, de psychometrische eigenschappen en het gebruik en de scoring.
Met de FAT-R kunt u fonemische analysevaardigheden bij kinderen van 7 tot 14 jaar meten. Het instrument wordt meestal ingezet bij problematische leersituaties op het gebied van lezen en spellen, in het bijzonder bij (vermoedens van) dyslexie en comorbide stoornissen zoals SLI en ADHD. In deze webinar worden de veranderingen van de FAT-R (2015) ten opzichte van de FAT (2010) besproken en wordt uitgelegd hoe het FAT-R programma geinstalleerd kan worden.
Deze webinar gaat over het boek "Een nieuwe koers", dat zich richt op effectieve aansturing van kinderen met ADHD in het basis- en voortgezet onderwijs. Het boek is meer een 'doe-boek' dan een leesboek en is er speciaal om leerkrachten leerling-specifieke handvatten te geven. In deze webinar krijgt u informatie over "Een nieuwe koers" en worden de volgende vragen beantwoord: Hoe komt u tot een interventie die is toegespitst op een specifiek kind? Wat zijn de onderliggende problemen? Hoe pakt u deze problemen bij een specifiek kind aan?
Aan het eind van de basisschool, in groep 7 of groep 8, wordt het steeds belangrijker om een goed schooladvies te geven. Deze webinar laat zien hoe u met behulp van de NDT (Nederlands Differentiatie Test - intelligentiemeting), de PMT-K-2 (Prestatie-Motivatie Test) en de SVL (Schoolvragenlijst - schoolbeleving) een vollediger schooladvies kunt geven aan leerlingen.
De D-KEFS in een uitgebreide testbatterij die bestaat uit verschillende instrumenten om het executief functioneren bij kinderen en volwassenen van 8-89 jaar in kaart te brengen. Tijdens deze webinar maakt u kennis met de verschillende D-KEFS onderdelen: de Trailmaking Test, de Design Fluency Test, de Color Word Interference Test, de Twenty Questions Test en de Tower Test. Tevens wordt er ingegaan op de psychometrische eigenschappen van de D-KEFS.
De CAT-NL is bedoeld om uitgebreid de taalvaardigheden te testen, om geassocieerde cognitieve stoornissen te screenen en om een beknopt beeld te geven van de handicap die een afasiepatiënt in het dagelijks leven ondervindt. Tijdens deze webinar ingegaan op de diagnostiek van afasie en dan in het bijzonder gaat het over de rol van de CAT-NL in dergelijke diagnostiek.
Wanneer logopedisten werken met mensen met dementie, wordt vaak aandacht gegeven aan de slikstoornissen en eet- en drinkproblematiek. Kenmerkend voor dementie is echter vooral ook de achteruitgang in geheugen- en de bijkomende taal- en spraakstoornissen. Deze webinar richt zich op een belangrijk vraagstuk waar logopedisten aandacht aan geven: de communicatie. De webinar geeft informatie over de verschillende vormen van dementie, de achteruitgang van het geheugen en gevolgen daarvan en aspecten van achteruitgang in communicatieve vaardigheden.
De Bayley-III-NL-Special Needs Addition (SNA) is een instrument om het ontwikkelingsverloop van jonge kinderen in kaart te brengen, specifiek bij kinderen met een communicatieve, fijnmotorische of visuele beperking. In deze webinar maakt u kennis met het instrument en worden onder andere de belangrijkste kenmerken, inhoud en meetpretentie besproken. Tot slot wordt nog kort ingegaan op de analysemogelijkheden en interpretatie van de resultaten.
Met de Bayley-III-NL kan het ontwikkelingsverloop van jonge kinderen in kaart worden gebracht en kunnen kinderen met een ontwikkelingsachterstand geidentificeerd worden. De Motoriek Schaal is specifiek bedoeld om de motorische ontwikkeling van een kind te analyseren. Deze webinar geeft algemene informatie over de Motoriek Schaal, de meetpretentie, de testprocedure en de resultaten en is daarom ideaal als eerste kennismaking met de schaal.
De FAT-R meet de vaardigheid van kinderen om gesproken woorden in fonemen te kunnen analyseren. Dit zogeheten fonemisch bewustzijn wordt gezien als een van de voorwaarden om te kunnen leren lezen en spellen.
De Bayley Scales of Infant and Toddler Development-Third Edition-NL (Bayley-III-NL), de opvolger van de BSID-II-NL, is een instrument om het ontwikkelingsverloop van jonge kinderen in kaart te brengen en om kinderen met een ontwikkelingsachterstand te identificeren.Let op: dit najaar verschijnt de nieuwe Bayley-4-NL Motoriek Schaal. Schrijf je alvast in voor de interesselijst om op de hoogte te blijven van alle informatie rondom deze nieuwe versie, extra kortingsacties en evenementen. Schrijf je in .mgz-element.plahmq1 .mgz-link{color:#ffffff;background-color:#9e007e;}.mgz-element.plahmq1 .mgz-link{color:#ffffff;background-color:#9e007e;}
De Bayley Scales of Infant and Toddler Development-Third Edition-Nederlandstalige bewerking (Bayley-III-NL), opvolger van de BSID-II-NL, is een instrument om het ontwikkelingsverloop van jonge kinderen in kaart te brengen en om kinderen met een ontwikkelingsachterstand te identificeren.Let op: dit najaar verschijnt de nieuwe Bayley-4-NL. Schrijf je alvast in voor de interesselijst om op de hoogte te blijven van alle informatie rondom deze nieuwe versie, extra kortingsacties en evenementen. Schrijf je in .mgz-element.ae533mq .mgz-link{color:#ffffff;background-color:#9e007e;}.mgz-element.ae533mq .mgz-link{color:#ffffff;background-color:#9e007e;}
De Lexilijst Nederlands (2002) is een lijst met woorden en zinnetjes die in de taal van jonge Nederlandse kinderen voorkomen. De lijst is bedoeld om bij kinderen van 15-27 maanden na te gaan of zij zich ontwikkelen overeenkomstig leeftijdgenootjes op het gebied van de taalverwerving.
De WPPSI-IV-NL is een individueel af te nemen, klinisch instrument, bedoeld voor het in kaart brengen van het intelligentieniveau bij kinderen van 2 jaar en 6 maanden tot en met 6 jaar en 11 maanden (2:6-6:11).
De TEA-Ch is een testbatterij voor kinderen tussen de 6 en de 16 jaar om aandachtsproblemen en aandachtsstoornissen in kaart te brengen. De TEA-Ch kan een goede aanvulling zijn op, of vervanger zijn van, bestaande aandachtstests zoals de Bourdon-Vos en de STROOP.
De D-KEFS is een neuropsychologische testbatterij om executief functioneren in kaart te brengen. De D-KEFS bestaat uit de volgende tests: Trail Making Test, Tower Test, Design Fluency Test, Color Word Interference Test en de Twenty Questions test.
Meet receptieve woordenschat en expressieve woordenschat en woordvinding bij kinderen en jongeren van 2;0 - 18;11 jaar. .owj8jh5 .mgz-block-heading-line:before{height:1px;background-color:#cecece;}
Vineland-3-NL brengt adaptief gedrag in kaart op de kerndomeinen Communicatie, Dagelijkse vaardigheden en Sociale vaardigheden en relaties. Naast de drie kerndomeinen, zijn er nog twee optionele domeinen die afgenomen kunnen worden; Motoriek en Probleemgedrag.
De PPVT-III-NL is een wereldwijd bekend instrument om de receptieve kennis van de woordenschat te testen, door het meten van het begrip van gesproken woorden. De PPVT-III-NL is door zijn grote leeftijdsbereik en door het feit dat de proefpersoon niet zelf hoeft te spreken, geschikt voor een grote diversiteit aan groepen.
Met behulp van de Metaphonbox kunnen fonologische stoornissen bij kinderen worden geanalyseerd en behandeld. Het programma bevat een screening, een verdiepend onderzoek, therapiemateriaal en een evaluatietoets. De Metaphonbox is een bewerking en uitbreiding van de Engelse Metaphon Resource Pack.
Meet het taalbegrip van kinderen van 15 -25 maanden en is eenvoudig en snel te scoren. Belangrijke mededeling: deze test en de bijbehorende onderdelen worden alleen nog verkocht aan bestaande afnemers.
De Sensory Profile 2 NL (SP-2-NL) meet via vragenlijsten hoe goed kinderen sensorische informatie kunnen verwerken in alledaagse situaties. De referentiekaders van de vragenlijst zijn theorieën rond sensorische informatieverwerking en de neurowetenschappen. Nieuw toegevoegd in de SP-2-NL is de vragenlijst in te vullen door leerkrachten, om een beeld te krijgen van sensorische infomatieverwerking in een klassensituatie.
Detecteren van onderpresteren op geheugen- en concentratietests bij patiënten die geheugen- of concentratieproblemen zeggen te hebben, maar bij wie dat klinisch niet evident is.
De CAT-NL is bedoeld om uitgebreid taalvaardigheden te testen, om geassocieerde cognitieve stoornissen te screenen en om een beknopt beeld te geven van de handicap die een afasiepatiënt in het dagelijks leven ondervindt.
De RBMT-3-NL brengt via praktische taken de ernst en het verloop van geheugenproblemen in kaart bij patiënten met ernstige neurologische stoornissen, en vertaalt deze informatie concreet naar wat iemand wel en niet kan in het dagelijksleven.
Meet de technische leesvaardigheid bij kinderen in de leeftijd van 7 t/m 14 jaar (groep 3 tot en met 8 in het primair onderwijs, en de leerjaren 1 en 2 van het vervolgonderwijs). De Klepel-R beschikt over recente normen (2019). De normen (2019) van de EMT zijn verwerkt in de handleiding van de Klepel-R.
Met de VvGK6-16 kan worden nagegaan of en in welke mate symptomen van de gedragsstoornissen ‘Attention Deficit Hyperactivity Disorder’ (ADHD), ‘Oppositional Defiant Disorder’ (ODD) en ‘Conduct Disorder’ (CD) bij een kind aanwezig zijn.
Voor het vaststellen van executieve functies, in het bijzonder het inhibitievermogen en cognitieve flexibiliteit bij kinderen en volwassenen van 8-89 jaar.
Meet de technische leesvaardigheid bij kinderen uit groep 4-8, de brugklas en de tweede klas. De nieuwe normen van de EMT zijn verwerkt in de handleiding van de Klepel-R. De scores op de EMT kunnen worden ingevuld op het scoreformulier van de Klepel-R.
De CCC-2-NL is een vragenlijst voor het verzamelen van informatie over de communicatieve vaardigheden van kinderen. Met deze test kunnen pragmatische stoornissen bij kinderen met communicatieproblemen geïdentificeerd worden en kan de test assisteren bij het identificeren van kinderen die voor een autisme spectrum stoornis (ASS) onderzocht moeten worden.
De Bayley Scales of Infant and Toddler Development-Third Edition-Nederlandse versie Special Needs Addition (Bayley-III-NL-SNA) is een instrument om het ontwikkelingsverloop van jonge kinderen in kaart te brengen, specifiek bij kinderen met een communicatieve, fijnmotorische of visuele beperking. De Bayley-III-NL is de opvolger van de BSID-II-NL.
De Raven's is wereldwijd de meest gebruikte non-verbale intelligentietest om snel een beeld van de algemene intelligentie (g) te krijgen. De Raven's 2 is snel af te nemen en is zowel digitaal als op papier beschikbaar. De test heeft een leeftijdsbereik van 4:0 - 69:11 jaar en geeft een Geschaalde Score van 40-160.
Met de ADS-6 kan de kans op dementie vastgesteld of uitgesloten worden bij personen van 65 tot 94 jaar.Dit testmateriaal bevat elementen die niet meer actueel of niet volledig representatief zijn, zoals ouderwetse afbeeldingen, uitdrukkingen of taalgebruik. Wij vragen u als testgebruiker om hiermee rekening te houden bij de afname en interpretatie van de test, afhankelijk van de doelgroep waarbij de test wordt ingezet.
Wil jij altijd als eerste op de hoogte zijn van nieuwe whitepapers, webinars, tests, trainingen en aanbiedingen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.