Solidariteit met de Oekraïense bevolking. Tests beschikbaar in het Oekraïens en Russisch Lees meer.

Update Richtlijn Dyslexie (online zelfstudie)

  • Leer hoe u kunt werken volgens de brede vakinhoudelijke richtlijn Dyslexie
  • Leer hoe u als dyslexiebehandelaar te werk gaat op ondersteuningsniveau 3 en 4
  • Praktische training ontwikkeld door Janneke de Waal-Bogers in eigen tijd en tempo te volgen

X

Specificaties

Type training Online zelfstudie
Hoofdcategorie Taal/Spraak
Onderwerp Logopedie
Productline Training
Toepassingsgebied Taal/Spraak Therapie

Inhoud
Logopedisten die willen gaan werken met kinderen met lees- en spellingproblemen of dyslexie dienen hierbij de brede vakinhoudelijke Richtlijn (verschenen in 2021) te hanteren. Tijdens deze training leert u hoe u kunt werken volgens de brede vakinhoudelijke richtlijn Dyslexie.

In 2021 is de brede vakinhoudelijke richtlijn Dyslexie verschenen. Deze richtlijn beschrijft hoe de zorg voor kinderen met ernstige lees- en/of spellingproblemen door professionals in het onderwijs en zorg kan worden vormgegeven. Dit wordt gedaan op vier ondersteuningsniveaus. Voor logopedisten is er, als dyslexiebehandelaar, een rol weggelegd op niveau 3 en 4. Om deze rol op een juiste manier uit te kunnen voeren is kennis van het hele zorgcontinuüm rondom kinderen met ernstige lees- en/of spellingproblemen nodig. Tijdens deze online zelfstudie training wordt het hele protocol doorgenomen en vertaalt naar de rol van de logopedist. Ook wordt besproken hoe u als dyslexiebehandelaar te werk kunt gaan op ondersteuningsniveau 3 en 4.

Onderwerpen
-Het continuüm van onderwijs en zorg voor kinderen met ernstige lees-en/of spellingproblemen;
-Het onderwijs op ondersteuningsniveau 1,2 en 3;
-Signalering en diagnostiek van dyslexie;
-De zorg op ondersteuningsniveau 4;
-De rol van de logopedist in het continuüm van onderwijs en zorg voor kinderen met ernstige lees- en/of spellingproblemen. 
 
Leerdoelen
Na het afronden van de training kunt u:
-De gestapelde zorg op ondersteuningsniveau 1,2 en 3 voor kinderen met ernstige lees- en/of spellingproblemen beschrijven;
-De rol van logopedist in het continuüm van onderwijs en zorg voor kinderen met ernstige lees- en/of spellingproblemen definiëren;
-De zorg op ondersteuningsniveau 4 uitgevoerd door de logopedist als dyslexiebehandelaar hanteren.
 
Startdatum
Op elk moment.
 
Duur en studiebelasting
Duur: 3 uur online zelfstudie training en rijkelijk aangevuld met extra literatuur en opdrachten.

Trainer
Janneke de Waal-Bogers
  
Doelgroep
Logopedisten die willen gaan werken met kinderen met lees- en spellingproblemen of dyslexie en hierbij de brede vakinhoudelijke Richtlijn (verschenen in 2021) hanteren.

Accreditatie
De training is geaccrediteerd met 14 punten bij St. ADAP voor logopedisten.

Trainers

Janneke de Waal-Bogers
Janneke de Waal-Bogers
Janneke de Waal-Bogers MBA is logopedist en remedial teacher. Ze geeft les aan paramedici in opleiding (HBO) en verzorgt trainingen en cursussen (post-hbo) over diagnostiek en behandeling van taalstoornissen en andere leer- en gedragsstoornissen bij kinderen. Daarnaast is Janneke hoofdredacteur van het Nederlands tijdschrift voor Logopedie (vakblad voor logopedisten) en bestuurslid bij de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie (NVLF). Zij heeft veel kennis en ervaring in het begeleiden van kinderen met taal-, leer– en gedragsproblemen (bijvoorbeeld autismespectrumstoornissen, dyslexie, meertaligheid) door haar werk als logopedist en ambulant begeleider in het speciaal basisonderwijs. Janneke is auteur en eindredacteur van het boek Taaldiagnostiek bij kinderen (Pearson Benelux, verwacht oktober 2020). DIt boek biedt informatie en technieken ter ondersteuning van (het onderwijs in) de complexe diagnostiek van kinderen met taalproblemen.
10 Trainingen
Om dit product te kunnen bestellen dient u ingelogd te zijn

Gegroepeerde productitems
Productnaam Excl. BTW
Update Richtlijn Dyslexie (online zelfstudie) - Online zelfstudie
Art.nr. course:754614_801533 / E3609.00
€ 105,00