De voorverkoop is gestart: Reserveer de nieuwe PPVT-5-NL & EVT-3-NL en maak kennis met alle introductievoordelen

Update Richtlijn Dyslexie (online zelfstudie)

Wil je gaan werken met kinderen met lees- en spellingproblemen of dyslexie?

  • Leer hoe je kunt werken volgens de brede vakinhoudelijke richtlijn Dyslexie
  • Leer hoe je als dyslexiebehandelaar werkt op ondersteuningsniveau 3 en 4
  • Praktische training ontwikkeld door Janneke de Waal-Bogers in eigen tijd en tempo te volgen

X

Specificaties

Type training Online zelfstudie
Hoofdcategorie Taal/Spraak
Toepassingsgebied Taal/Spraak

Inhoud
Werk je al logopedist en wil je gaan werken met kinderen met lees- en spellingproblemen of dyslexie? Dan dien je hierbij de brede vakinhoudelijke Richtlijn (verschenen in 2021) te hanteren. Tijdens deze e-learning leer je op een praktische manier hoe je kunt werken volgens de brede vakinhoudelijke richtlijn Dyslexie.

In 2021 is de brede vakinhoudelijke richtlijn Dyslexie verschenen. Deze richtlijn beschrijft hoe de zorg voor kinderen met ernstige lees- en/of spellingproblemen door professionals in het onderwijs en zorg kan worden vormgegeven. Dit wordt gedaan op vier ondersteuningsniveaus. Voor logopedisten is er, als dyslexiebehandelaar, een rol weggelegd op niveau 3 en 4. Om deze rol op een juiste manier uit te kunnen voeren is kennis van het hele zorgcontinuüm rondom kinderen met ernstige lees- en/of spellingproblemen nodig.

Tijdens deze elearning wordt het hele protocol op een praktische manier doorgenomen en vertaalt naar de rol van de logopedist. Ook wordt besproken hoe je als dyslexiebehandelaar te werk kunt gaan op ondersteuningsniveau 3 en 4.

Onderwerpen

  • Het continuüm van onderwijs en zorg voor kinderen met ernstige lees-en/of spellingproblemen
  • Het onderwijs op ondersteuningsniveau 1,2 en 3
  • Signalering en diagnostiek van dyslexie
  • De zorg op ondersteuningsniveau 4
  • De rol van de logopedist in het continuüm van onderwijs en zorg voor kinderen met ernstige lees- en/of spellingproblemen.

 

Leerdoelen
Na het afronden van de training kun je:

  • De gestapelde zorg op ondersteuningsniveau 1,2 en 3 voor kinderen met ernstige lees- en/of spellingproblemen beschrijven
  • De rol van logopedist in het continuüm van onderwijs en zorg voor kinderen met ernstige lees- en/of spellingproblemen definiëren
  • De zorg op ondersteuningsniveau 4 uitgevoerd door de logopedist als dyslexiebehandelaar hanteren


Accreditatie
De training is geaccrediteerd met 14 punten bij St. ADAP voor logopedisten.


Prijs is inclusief
 

  • Toegang tot de online leeromgeving 
  • Digitaal trainingsmateriaal
  • Na aankoopdatum 3 maanden toegang tot de training 
  • Toegang tot extra webinars en whitepapers 
  • Geaccrediteerd digitaal certificaat   

    Deze e-learning is bedoeld voor logopedisten die willen gaan werken met kinderen met lees- en spellingproblemen of dyslexie en hierbij de brede vakinhoudelijke Richtlijn (verschenen in 2021) hanteren.

    Startdatum
    Op elk moment.

    Duur en studiebelasting
    Duur: 3 uur online zelfstudie training en rijkelijk aangevuld met extra literatuur en opdrachten.

    Trainer
    De  e-learning is ontwikkeld en wordt gepreseenteerd door Janneke de Waal-Bogers

    Tip
    Wil je je verder verdiepen op het gebied van dyslexie, kijk dan eens onderaan deze pagina waarin wij de trainingen DST DYSLEXIE SCREENING TEST TRAINING en MEERTALIGE KINDEREN MET LEESPROBLEMEN OF DYSLEXIE (ONLINE ZELFSTUDIE) voor je hebben geselecteerd als interessante vervolgtrainingen. 

    Onze trainingen voldoen altijd aan: 

    • Exclusieve kennis over de meetinstrumenten  
    • De laatste wetenschappelijke ontwikkelingen 
    • Direct toepasbaar in de praktijk 
    • Inspirerende trainers die expert zijn in hun vakgebied 
    • Sprekende praktijkcasussen 

      Trainers

      Janneke de Waal-Bogers
      Janneke de Waal-Bogers
      Janneke de Waal-Bogers MBA is logopedist en remedial teacher. Ze geeft les aan paramedici in opleiding (HBO) en verzorgt trainingen over diagnostiek en behandeling van taalstoornissen en ander leer- en gedragsstoornissen bij kinderen. Daarnaast is Janneke bestuurslid bij de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie (NVLF). Zij heeft veel kennis en ervaring in het begeleiden van kinderen met taal-, leer- en gedragsproblemen (bijvoorbeeld autismespectrumstoornissen, dyslexie, meertaligheid) door haar werk als logopedist en ambulant begeleider in het speciaal basisonderwijs. Janneke was tot 2023 jarenlang hoofdredacteur van het Nederlands tijdschrift voor Logopedie (vakblad voor logopedisten). Ze is auteur en eindredacteur van het boek Taaldiagnostiek bij kinderen (Pearson Benelux, 2020). Dit boek biedt informatie en technieken ter ondersteuning van (het onderwijs is) de complexe diagnostiek van kinderen met taalproblemen.
      9 Trainingen
      Producten kunnen aan je winkelmand worden toegevoegd.

      Gegroepeerde productitems
      Productnaam Excl. BTW
      Update Richtlijn Dyslexie (online zelfstudie) - e-learning
      Art.nr. course:754614_801533 / E3609.00-0-
      € 105,00