Help je ons verder bij de ontwikkeling van de Bayley-4-NL?

Intelligentie meten met de WISC-V-NL in de onderwijspraktijk (online)

  • Welke conclusies mag je verbinden aan een intelligentiemeting?
  • Wat kun je als onderwijsprofessional met de testresultaten?
  • Praktische online training van een ½ dag door dé WISC-V-NL expert
X

Specificaties

Type training Online
Hoofdcategorie Onderwijs
Toepassingsgebied Intelligentie

Deze praktische online training van ½ dag gaat over de meest gebruikte intelligentietest voor kinderen, de WISC-V-NL in de onderwijspraktijk. Onze expert gaat in op de redenen om een intelligentietest af te nemen en welke rol deze testresultaten spelen in de meest voorkomende onderzoeksvragen, waar jij in de onderwijspraktijk mee te hebben hebt.

Aan het eind van de training weet je hoe je als onderwijsprofessional handelingsgerichte adviezen uiteindelijk vertaalt naar de dagelijkse praktijk.


Onze expert gaat in op de redenen om een intelligentietest af te nemen en welke rol deze testresultaten spelen in de meest voorkomende onderzoeksvragen, waar jij in de onderwijspraktijk mee te hebben hebt.

Tijdens deze praktische training komen veel voorbeelden aan bod en gaan we in op de rapportage cq verslaglegging en wat dit voor jou betekent in de onderwijspraktijk. In deze training wordt niet ingegaan op het afnemen en scoren van de test, maar krijg je vooral antwoord op de vragen wat een intelligentietest betekent, welke conclusies je mag verbinden aan een intelligentiemeting en wat je als onderwijsprofessional kunt met de testresultaten. Er is voldoende ruimte voor kennis- en ervaringsuitwisseling hoe je als onderwijsprofessional handelingsgerichte adviezen uiteindelijk vertaalt naar de dagelijkse onderwijspraktijk. 

Onderwerpen
Onderwerpen die o.a. aan bod komen zijn: 

  • Update hoe er vanuit de wetenschap tegen intelligentie wordt aangekeken
  • De rol van intelligentie bij schoolprestaties
  • Uitleg van het rapport van de WISC-V-NL
  • Relatie tussen de onderdelen van intelligentiemeting en de vaardigheden/kennis/gedrag die een kind laat zien in de klas
  • Bespreken van casuïstiek waarbij aan de hand van verslagen/rapportages voorbeelden van handelingsgerichte adviezen worden gegeven

Leerdoelen
Deze training vergroot de kennis over intelligentiemeting en de WISC-V-NL waardoor er meer inzicht is in wat testresultaten betekenen en hoe deze kunnen worden door vertaald naar de onderwijspraktijk.

Accreditatie
Deze training is niet geaccrediteerd


Prijs inclusief
 

  • Toegang tot de online leeromgeving 
  • Digitaal trainingsmateriaal 
  • Toegang tot extra webinars en whitepapers 
  • Digitaal certificaat van deelname

    De training is bedoeld voor remedial teachers, intern begeleiders, zorgcoördinatoren en andere onderwijsprofessionals. Maar ook voor logopedisten en andere paramedici die interesse hebben in de achtergrond van deze intelligentietest. Voor schoolpsychologen adviseren wij de WISC-V-NL Basistraining, waarin tevens wordt ingegaan op de afname en scoring. 

    Trainingstijd
    Online: 09.30 uur tot 13.00 uur of 13.30 uur tot 17.00 uur

    Trainer
    Selma Ruiter, Alissa Sikkenk of Heleen van der Vlugt.

    Tip 
    Wil je meer weten over trainingen voor onderwijsprofessionals, kijk dan eens hier: Trainingen voor onderwijs
     
    Onze trainingen voldoen altijd aan: 

    • Exclusieve kennis over de meetinstrumenten  
    • De laatste wetenschappelijke ontwikkelingen 
    • Direct toepasbaar in de praktijk    
    • Inspirerende trainers die expert zijn in hun vakgebied  
    • Sprekende praktijkcasussen 

       

      Trainers

      Selma Ruiter
      Selma Ruiter
      Selma heeft haar opleiding Orthopedagogiek aan de Rijksuniversiteit Groningen in 1998 afgerond. In 2007 promoveerde zij op de ontwikkeling van de Nederlandse versie van de Bayley Ontwikkelingsschalen en de aanpassing van dit instrument voor kinderen met een beperking. Hierna heeft zij dit onderzoek een vervolg gegeven, maar is zij zich ook gaan specialiseren in de ontwikkeling en toepassing van intelligentiediagnostiek bij kinderen en jongeren. In 2012 is Selma samen met Francien de Kinderacademie Groningen gestart. Als expert op het gebied van de ontwikkeling en het toepassen van intelligentietests, houdt zij zich zowel met onderzoek, met onderwijs als met de praktijk bezig. In het onderzoek werkt zij in opdracht van en in samenwerking met testuitgevers en onderzoekscentra aan het ontwikkelen van goede instrumenten ten behoeve van intelligentie- en algemeen ontwikkelingsonderzoek. Selma is bijvoorbeeld auteur en/of bewerker van de SON-R 2-8, de WISC-V-NL en de IDS-2-NL. Als docent geeft zij onderwijs in verschillende post-masteropleidingen over psychodiagnostiek in het algemeen en ontwikkelings- en intelligentieonderzoek in het bijzonder. Verder geeft zij trainingen in opdracht van opleidingsinstituten en testuitgevers in de toepassing en interpretatie van de belangrijkste ontwikkelings- en intelligentietests in Nederland. Ten slotte is Selma samen met Francien verantwoordelijk voor de afname en interpretatie van psychodiagnostisch onderzoek in de praktijk van de Kinderacademie Groningen.
      16 Trainingen
      Producten kunnen aan je winkelmand worden toegevoegd.

      Gegroepeerde productitems
      Productnaam Excl. BTW
      Intelligentie meten met de WISC-V-NL in de onderwijspraktijk (online) - 17 november 2023 (12.30 - 16.30 uur)
      Art.nr. course:335445_1587893 / E3602.11-0-
      € 155,00