De voorverkoop is gestart: Reserveer de nieuwe PPVT-5-NL & EVT-3-NL en maak kennis met alle introductievoordelen

Meertalige kinderen met leesproblemen of dyslexie (online zelfstudie)

  • Leer de verschillen en overeenkomsten tussen het technisch leerproces van eentalige en meertalige kinderen
  • Leer op een praktische manier het hele proces van signaleren, naar onderzoek en hoe je meertalige kinderen tijdens het leren lezen kan begeleiden
X

Specificaties

Type training Online zelfstudie
Hoofdcategorie Taal/Spraak
Toepassingsgebied Taal/Spraak

Meertalige kinderen die leren lezen nemen hierbij hun meertalige achtergrond mee. Dit hoeft geen problemen te geven, maar dit kan wel. Het diagnosticeren van mogelijke leesproblemen of dyslexie is daarom complex. Om te bepalen welke interventies en ondersteuning deze kinderen nodig hebben bij het leren lezen is het belangrijk om kennis te hebben van de relatie tussen meertaligheid en (leren) lezen.

Tijdens deze praktische e-learning behandelt expert Janneke de Waal-Bogers dit hele proces, van signaleren naar onderzoek en het begeleiden meertalige kinderen tijdens het leren lezen. 

Het diagnosticeren van mogelijke leesproblemen of dyslexie bij meertalige kinderen is complex. Het is daarom belangrijk om kennis te hebben van de relatie tussen meertaligheid en (leren) lezen, om te bepalen welke interventies en ondersteuning deze kinderen nodig hebben bij het leren lezen.

Tijdens deze praktische e-learning behandelt expert Janneke de Waal-Bogers dit hele proces, van signaleren naar onderzoek en het begeleiden meertalige kinderen tijdens het leren lezen.

Onderwerpen
Tijdens deze training komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Het technisch leesproces
  • De taalontwikkeling van meertalige kinderen
  • Het signaleren van leesproblemen bij meertalige kinderen
  • Diagnostiek van leesproblemen bij meertalige kinderen
  • Behandelen van leesproblemen en het begeleiden van het technisch leesproces bij meertalige kinderen

 

Leerdoelen
Na het volgen van de training:

  • Heb je basiskennis over de taalontwikkeling van meertalige kinderen
  • Weet je welke verschillen en overeenkomsten er zijn tussen het technisch leesproces van eentalige en meertalige kinderen
  • Kan je problemen met het leren lezen bij meertalige kinderen signaleren
  • Weet je hoe diagnostiek van leesproblemen bij meertalige kinderen het beste kan worden gedaan
  • Heb je inzicht in de belangrijkste principes bij het begeleiden van het leesproces en de behandeling van leesproblemen en/of dyslexie bij meertalige kinderen


Accreditatie
De training is geaccrediteerd bij St. ADAP met 6 punten voor logopedisten.


Prijs inclusief
 

  • Toegang tot de online leeromgeving 
  • Digitaal trainingsmateriaal
  • Na aankoopdatum 3 maanden toegang tot de training 
  • Toegang tot extra webinars en whitepapers 
  • Geaccrediteerd digitaal certificaat  

    Deze training is interessant voor (aankomende) logopedisten die werken of gaan werken met meertalige kinderen

    Startdatum
    Op elk moment

    Studiebelasting
    - E-learning: 3 uur
    - Zelfstudie: ongeveer 4 uur

    Trainer 
    Deze e-learning is ontwikkeld en wordt gepresenteerd door Janneke de Waal-Bogers.  
     
    Tip
    Wil je je verder verdiepen op het gebied van dyslexie, kijk dan eens onderaan deze pagina waarin wij de trainingen DST DYSLEXIE SCREENING TEST TRAINING en UPDATE RICHTLIJN DYSLEXIE (ONLINE ZELFSTUDIE) voor je hebben geselecteerd als interessante vervolgtrainingen.
    Of bekijk alle overige trainingen in jouw vakgebied voor logopedisten.



    Onze trainingen voldoen altijd aan:
     

    • Exclusieve kennis over de meetinstrumenten  
    • De laatste wetenschappelijke ontwikkelingen 
    • Direct toepasbaar in de praktijk    
    • Inspirerende trainers die expert zijn in hun vakgebied  
    • Sprekende praktijkcasussen 

      Trainers

      Janneke de Waal-Bogers
      Janneke de Waal-Bogers
      Janneke de Waal-Bogers MBA is logopedist en remedial teacher. Ze geeft les aan paramedici in opleiding (HBO) en verzorgt trainingen over diagnostiek en behandeling van taalstoornissen en ander leer- en gedragsstoornissen bij kinderen. Daarnaast is Janneke bestuurslid bij de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie (NVLF). Zij heeft veel kennis en ervaring in het begeleiden van kinderen met taal-, leer- en gedragsproblemen (bijvoorbeeld autismespectrumstoornissen, dyslexie, meertaligheid) door haar werk als logopedist en ambulant begeleider in het speciaal basisonderwijs. Janneke was tot 2023 jarenlang hoofdredacteur van het Nederlands tijdschrift voor Logopedie (vakblad voor logopedisten). Ze is auteur en eindredacteur van het boek Taaldiagnostiek bij kinderen (Pearson Benelux, 2020). Dit boek biedt informatie en technieken ter ondersteuning van (het onderwijs is) de complexe diagnostiek van kinderen met taalproblemen.
      9 Trainingen
      Producten kunnen aan je winkelmand worden toegevoegd.

      Gegroepeerde productitems
      Productnaam Excl. BTW
      Meertalige kinderen met leesproblemen of dyslexie (online zelfstudie) - e-learning
      Art.nr. course:1016423_1067227 / E3612.00-0-
      € 190,00