Leer om diagnostiek m.b.t. lezen en spellen uit te voeren Kennis over verschillende methoden om taal-en leesproblemen in kaart te brengen Leer op basis van casuïstiek om een logopedische diagnose te stellen
Wat zijn de Do’s en Dont’s in de behandeling van leesproblemen Leer over de relatie taalontwikkeling tot het lezen en spellen Leer welke behandelmethoden er zijn in de verschillende fasen van het lezen
Vergroot je kennis over de recente inzichten van de richtlijn TOS met vertaalslag naar de praktijk Ga actief met verschillende werkvormen aan de slag Oefen aan de hand van zelfingebrachte casuïstiek
Kennis over de theorie en achtergrond van de Beery VMI (The Beery-Buktenica Development test of Visual-Motor Integration, 6ht Edition) Leer over de afname, scoring, aandachtspunten en valkuilen van de Beery VMI Hoe interpreteer je de scoring en maak je een rapportage op Behandelen van (eigen) casuïstiek
Leer de Zareki-R-NL te gebruiken en te interpreteren Werk toe naar een sterkte/zwakte analyse en het 'rekenprofiel' van de leerling Leer technieken hoe je je rekeninstructie kan afstemmen op het rekengedrag van de leerling
Leer alles over de uitgangspunten, achtergrond en opzet van de RAKIT-2 Oefen intensief met afname, scoring en (basale) interpretatie Na de training direct aan de slag met de RAKIT-2
Leer hoe je de cognitieve capaciteiten kan meten van een kind dat niet in Nederland is geboren Weet welke invloed culturele verschillen op psychodiagnostiek kan hebben Praktische trainingsdag onder begeleiding van onze expert waarin wordt ingegaan op (on)mogelijkheden van psychodiagnostiek bij kinderen met een migrantenachtergrond
Wat betekent het voor de interpretatie van de testresultaten vanuit logopedisch onderzoek (bijvoorbeeld de CELF-5-NL) als een kind meertalig is? Hoe vertaal je de resultaten naar een behandelplan? Hoe voorkom je een over- of onderdiagnose?
Uitleg over de toepassing van de CAT-NL en wat de toegevoegde waarde van de test is aan het bestaande trainingsmateriaal
Wat zijn de veelvoorkomende vragen bij de afname, scoring en interpretatie
Wat betekent de CAT-NL voor het diagnosticeren van taalstoornissen bij neurologische aandoeningen
Leer wat de betekenis van de C-scores zijn in vergelijking met de T-scores
Veel praktijkvoorbeelden, casuïstiek en actuele kennis over onderzoek