CAT-NL whitepaper 5 - Conceptuele Analyse Situatieplaat
In deze whitepaper zoomen we dieper in op de beoordeling van de verkregen verbale output via de situatieplaat van de CAT-NL, i.e. subtests 19 en 27
Lees meerby
Niet herkende dyscalculie is schadelijk voor een kind. Het rekenen loopt vast zonder dat de oorzaak wordt begrepen. Zelfbeeld en schoolloopbaan van de leerling zijn gebaat bij een tijdige signalering en een goed geïnformeerde diagnostiek. In deze whitepaper vertelt dr. Marisca Milikowski over het diagnosticeren van dyscalculie.
Er is ook een webinar verdiepend op deze whitepaper. Klik hier om de webinar te bekijken.
In deze whitepaper zoomen we dieper in op de beoordeling van de verkregen verbale output via de situatieplaat van de CAT-NL, i.e. subtests 19 en 27
Lees meer
Ik schrijf dit artikel tijdens de zesde week van zelf-isolatie als gevolg van de COVID-19-pandemie. Hoe onze sociale wereld eruitziet op het moment dat u dit leest, kan ik niet voorspellen. Echter, ik kan wel met enige zekerheid zeggen dat u nog precies weet hoe u zich voelde tijdens de eerste weken van de pandemie.
Het wegvallen van sociale contacten met collega's, vrienden en familieleden had waarschijnlijk direct een negatieve invloed op uw stemming. En naarmate de isolatie langer duurde, kreeg u waarschijnlijk steeds meer behoefte aan sociaal contact. Waarom heeft het gebrek aan sociaal contact zo'n grote invloed op ons gemoed? In dit artikel probeer ik deze vraag te beantwoorden op basis van recente inzichten uit de neurowetenschappen.
Lees meer