ZAREKI-R-NL Kennismaking met de ZAREKI-R-NL

De ZAREKI-R-NL is een screenend instrument waarmee signalerend onderzoek kan worden gedaan naar vragen omtrent rekenproblemen en dyscalculie. Dit eerste whitepaper over de ZAREKI-R-NL geeft een globaal beeld van het instrument; wat meet het instrument met welke subtests, bij wie kan het ingezet worden, wie kan het instrument afnemen en welke resultaten worden er verkregen.

  • Deel 2 van 3: Psychometrische eigenschappen

    In deze whitepaper wordt een samenvatting gegeven van het normeringsonderzoek dat gedaan is naar de WISC-V-NL en op basis waarvan de normen berekend zijn. Daarnaast worden delen van het onderzoek en de resultaten van het betrouwbaarheids- en validiteitsonderzoek globaal besproken.

    Lees meer
  • Whitepaper Leesstrategieën

    Leren lezen is een van de belangrijkste doelen van het onderwijs. Vanaf jonge leeftijd kunnen echter al grote verschillen ontstaan in de leesontwikkeling van kinderen. Ongeveer 10% van alle leerlingen in het basisonderwijs heeft leesproblemen.

    Lees meer