Onderzoek bij vermoeden van Dyscalculie

Niet herkende dyscalculie is schadelijk voor een kind. Het rekenen loopt vast zonder dat de oorzaak wordt begrepen. Zelfbeeld en schoolloopbaan van de leerling zijn gebaat bij een tijdige signalering en een goed geïnformeerde diagnostiek. In deze whitepaper vertelt dr. Marisca Milikowski over het diagnosticeren van dyscalculie.

Er is ook een webinar verdiepend op deze whitepaper. Klik hier om de webinar te bekijken.

  • WMS-IV-NL Psychometrische eigenschappen

    In deze white paper wordt een samenvatting gegeven van het normeringsonderzoek dat gedaan is naar de WMS-IV-NL en op basis waarvan de normen berekend zijn. Daarnaast worden het onderzoek en de resultaten van het validiteits- en betrouwbaarheidsonderzoek besproken. Dit is gedaan, zodat (aankomende) gebruikers van de WMS-IV-NL bekend zijn met de psychometrische eigenschappen van de WMS-IV-NL en zij bij het interpreteren van de resultaten van cliënten hier rekening mee kunnen houden. In de tekst worden ook enkele aanbevelingen gegeven over hoe om te gaan met de gevonden resultaten.

    Lees meer
  • CAT-NL Kennismaking met de Comprehensive Aphasia Test

    In deze whitepaper over de CAT-NL kunt u algemene informatie vinden over het instrument. Er wordt informatie gegeven over het doel van de test, bij wie de test ingezet kan worden en welke professionals de test kunnen afnemen. Daarnaast is er een beschrijving van de onderdelen van de CAT-NL en de bijbehorende subtests. Meer informatie over de subtests, gegevens van het Nederlands/Vlaamse onderzoek en interpretatie kunt u vinden in de handleiding van de CAT-NL.

    Lees meer