Veelvoorkomende uitdagingen bij cognitieve evaluaties van kinderen

Het beoordelen van het cognitief functioneren bij kinderen is een complex proces voor clinici . Verschillende stoornissen hebben dezelfde symptomen, omgevingsfactoren kunnen de interpretatie van testresultaten bemoeilijken of in sommige gevallen is er een gebrek aan geschikte tests. In dit artikel vind je informatie over veelvoorkomende uitdagingen waar psychologen me te maken krijgen bij het meten van cognitieve vaardigheden en suggesties voor recente publicaties die ondersteuning kunnen bieden bij het diagnostisch onderzoek.

  • CAT-NL Ernstbepaling kritieke waarden

    by

    De CAT-NL is een gestandaardiseerd instrument, dat door de logopedist / (klinisch) linguïst gebruikt kan worden bij de diagnostiek van afasie. In deze whitepaper worden aanvullende gegevens verstrekt voor: 1. het indelen van de ernst van de stoornis in drie categorieën (Ernstige, Matig-ernstige en Lichte afasie). 2. het beoordelen van significante verschillen tussen twee testafnames.

    Lees meer
  • Stress door Corona. Wat is het effect op onze kinderen?

    by

    Het nieuws wordt gedomineerd door het gevaar dat Corona levert of kan opleveren voor het leven van kwetsbare ouderen en mensen met een zwakke gezondheid. De impact van het virus op de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen blijft enigszins onderbelicht. Lees in deze whitepaper over het effect van stress op onze kinderen.

    Lees meer