Emotioneel welzijn op school

"Hoe meer het emotionele welzijn wordt belast, hoe groter de kans dat latente problemen - zoals dyslexie of ADHD – de kop opsteken." - Dr. André Rietman Lees het interview met Dr. André Rietman waar hij ingaat op het belang van het in kaart brengen van emotioneel welzijn op school, hoe omgevingsstimuli het gedrag van leerlingen in de klas kunnen beïnvloeden en hoe onderwijsprofessionals kinderen en jongeren kunnen ondersteunen bij emotionele problemen op school.

  • WMS-IV-NL Algemene introductie op de Wechsler Memory Scale

    Deze whitepaper over de Wechsler Memory Scale - Vierde editie - Nederlandstalige uitgave is opgezet om een globaal beeld te geven van het instrument. Naast deze globaal beschrijvende whitepaper zijn er nog meer whitepapers, onder andere over de psychometrische kenmerken van de WMS-IV-NL.

    Lees meer
  • FAT-R Psychometrische eigenschappen

    Problemen met lezen en spellen zijn meestal de aanleiding om de FAT-R als test in te zetten. Een specifiek gebruiksdoel is dan ook om de (verklarende) diagnostiek van taal- en lees- en spellingstoornissen te ondersteunen, vooral bij (vermoedens van) dyslexie en comorbide stoornissen zoals de combinatie van SLI en dyslexie of ADHD en dyslexie. In deze whitepaper lees je meer over de psychometrische eigenschappen van de FAT-R

    Lees meer