WAIS-IV-NL Productpresentatie
Beschrijving
In deze webinar krijgt u een introductie op de WAIS-IV-NL. Er wordt uitleg gegeven over de inhoud van deze intelligentietest, de indexen, de subtests, de revisiedoelen en de psychometrische eigenschappen.
Webinars
WAIS-IV-NL webinar (Engels ondertiteld)
In deze webinar krijgt u een introductie op de WAIS-IV-NL. Er wordt uitleg gegeven over de inhoud van deze intelligentietest, de indexen, de subtests, de revisiedoelen en de psychometrische eigenschappen.
Het herkennen en voorkomen van depressie en suïcidaliteit tijdens COVID
De 'stille' pandemie
73 minuten
Het signaleren van mentale problemen in het onderwijs
Het signaleren van mentale problemen in het onderwijs
60 minuten
De WISC-V en leerstoornissen door Tom Braams
Leerstoornissen zijn niet enkelvoudig bepaald maar ontstaan uit de interactie van allerlei cognitieve vaardigheden. Het CHC intelligentiemodel biedt een goed kader om een cognitieve sterkte-zwakteanalyse te maken. De WISC-V gaat een belangrijke rol spelen in de cross-battery assessment voor die analyse. Samen met andere informatie kan men dan een casusbeschrijving maken die richting aan behandeling kan geven. In deze presentatie, opgenomen tijdens de WISC-dag 2017, vertelt expert Tom Braams u er meer over!
18 minuten
Hersenletsel - Cogmed Werkgeheugentraining
Bij patienten met hersenletsel kunnen verschillende cognitieve functies zijn aangedaan, zo ook het werkgeheugen. Dit heeft allerlei consequenties voor het dagelijks leven van een patient. In deze video vertelt neurolinguiste en logopediste Sophie Colpaert hoe Cogmed Werkgeheugentraining haar patienten helpt in hun revalidatietraject.
3 minuten
Hoogbegaafdheid door Lianne Hoogeveen
Hoogbegaafdheid is niet hetzelfde als (een hoge) intelligentie. Wat is het dan wel? Is het zinvol om te weten of een leerling hoogbegaafd is? En als we dat weten, wat dan? Deze thema’s komen, naar aanleiding van de ervaringen van een hoogbegaafde leerling, ooit cliënt van CBO Talent Development, aan bod tijdens deze presentatie.
22 minuten
Intelligentie en LVB door Jeanet Nieuwenhuis
Bij 4 op de 10 volwassenen in de psychiatrie speelt LVB problematiek een rol, maar dit is lang niet altijd bekend. Psychiater Jeanet Nieuwenhuis legt uit hoe belangrijk het is om LVB te herkennen en hierop te acteren. Wat is de rol van LVB bij psychiatrische problematiek? Welke comorbiditeiten spelen er? En met welke uitdagingen krijg je als behandelaar nog meer te maken?
21 minuten
Intelligentiemeting bij jonge kinderen door Petra Hurks
Deze presentatie licht een ‘tipje van de sluier’ op over de aansluiting tussen de WISC-V en de WPPSI-IV. Vervolgens wordt nader ingegaan op welke cognitieve functies gemeten kunnen worden met de Wechsler schalen voor het jonge kind (van 2;06-6;11). Tenslotte wordt gesproken over de zin en onzin van intelligentiemetingen binnnen de diagnostiek van het jonge kind in ontwikkeling.
20 minuten
Chemo - Cogmed Werkgeheugentraining
Veel personen die chemotherapie hebben gehad, ervaren achteruitgang in bepaalde cognitieve vermogens. Denk hierbij aan: zich minder goed kunnen concentreren, lijstjes niet kunnen onthouden en instructies vergeten. Cogmed werkgeheugentraining kan deze personen helpen. Bekijk in deze video de ervaringen van Frederique die Cogmed na chemotherapie volgde en kom erachter hoe dit haar heeft geholpen!
3 minuten
Werkgeheugen en Cogmed in het basisonderwijs
In deze webinar vertelt kinder- en jeugdpsycholoog Diana Manuhuwa hoe zij Cogmed werkgeheugentraining effectief heeft geïmplementeerd op een basisschool. Zij laat zien hoe er zulke goede resultaten bij de kinderen zijn geboekt, zowel op gebied van werkgeheugen, gedrag en leerprestaties. Deze webinar geeft daarbij handvatten die helpen om Cogmed in een schoolse omgeving te integreren. Centraal staat hoe ouders, leerkrachten en de school samen kunnen werken om kinderen te helpen met hun werkgeheugenproblemen en hoe zij er vervolgens op verschillende gebieden profijt van hebben.
48 minuten
WPPSI online lanceringsevent 2020
Ter ere van de nieuwe WPPSI-IV-NL organiseerde Pearson Clinical een speciaal lanceringsevenement. Tijdens dit evenement kwamen verschillende sprekers en experts aan bod en behandelden verscheiden aspecten van de nieuwe WPPSI-IV-NL. Denk aan: theoretische achtergronden, psychometrische eigenschappen, de WPPSI-IV-NL in de praktijk en casuistiek. Werkt u met de WPPSI-IV-NL of heeft u interesse? Bekijk dan deze niet te missen opname.
167 minuten
Onderzoek bij vermoeden van een LVB bij volwassenen
Tijdens de webinar zal Femke Jonker vragen beantwoorden naar aanleiding van de whitepaper "Onderzoek bij vermoeden van een LVB bij volwassenen" die hier te vinden is.
60 minuten
WPPSI-IV-NL - orthopedagoog Selma Ruiter aan het woord
In deze korte video introduceert orthopedagoog en onderzoeker Selma Ruiter de WPPSI-IV-NL aan de hand van een aantal vragen. Zij vertelt onder andere over het nut van vernieuwde WPPSI en de meetpretentie van de test.
8 minuten
De werkgeheugentaken WPPSI-IV-NL
De WPPSI-IV-NL is een intelligentest waarmee de cognitieve capaciteiten van jonge kinderen in kaart kunnen worden gebracht. Deze video gaat specifiek in op de werkgeheugentaken- en index van de WPPSI-IV-NL.
2 minuten
Cogmed Webinar Werkgeheugentraining
Met Cogmed is het mogelijk om het werkgeheugen te verbeteren. Dit gebeurt digitaal, waarbij een client onder supervisie van een Cogmed coach zelfstandig allerlei oefeningen uitvoert. In deze webinar wordt meer uitleg gegeven over de Cogmed werkgeheugentraining, het vernieuwde Cogmed platform en er wordt een korte demonstratie gegeven.
30 minuten
De aanvullende indexen van de WPPSI-IV-NL
De WPPSI-IV-NL is een intelligentest waarmee de cognitieve capaciteiten van jonge kinderen in kaart kunnen worden gebracht. Naast primaire indexen, kunt ook de aanvullende indexen gebruiken om cognitieve capaciteiten van jonge kinderen te beschrijven. Deze video vertelt u er meer over.
4 minuten
Klinische en psychometrische eigenschappen WPPSI-IV-NL
De WPPSI-IV-NL is een intelligentest waarmee de cognitieve capaciteiten van jonge kinderen in kaart kunnen worden gebracht. Deze video bespreekt de psychometrische en klinische eigenschappen van het instrument
5 minuten
Intelligentiemeting met de WISC-V-NL en RAKIT-2-NL
De WISC-V-NL en de RAKIT-2-NL zijn beiden instrumenten om de intelligentie te meten. Hoewel de WISC-V-NL het meest gebruikt wordt in de praktijk, kunnen er ook redenen zijn om de RAKIT-2-NL te prefereren boven een intelligentiemeting met de WISC-V-NL. In deze webinar worden beide instrumenten besproken en met elkaar vergeleken, zodat u in de toekomst betere afwegingen
40 minuten
De afname en scorings-opties van de WPPSI-IV-NL
De WPPSI-IV-NL is een intelligentest waarmee de cognitieve capaciteiten van jonge kinderen in kaart kunnen worden gebracht. De test kan op verschillende manieren worden afgenomen, pen-en-papier of digitaal, en heeft diverse scoringsopties. Bekijk deze video om meer over de verschillende afnameopties te weten te komen.
6 minuten
Introductiewebinar: De nieuwe WPPSI-IV-NL
De WPPSI-IV-NL is een intelligentest waarmee de cognitieve capaciteiten van jonge kinderen in kaart kunnen worden gebracht. In deze webinar krijgt u een introductie in dit nieuwe instrument. Onder andere worden de teststructuur, de afnamemogelijkheden en de psychometrische eigenschappen besproken.
45 minuten
Tests
WAIS-IV-NL | Wechsler Adult Intelligence Scale IV-NL
De WAIS-IV-NL is een individueel toepasbaar klinisch instrument waarmee het intellectuele vermogen van adolescenten en volwassenen tussen de 16:0 en 84:11 jaar kan worden bepaald.
Bayley-III-NL | Bayley Scales of Infant and Toddler Development - Third Edition - NL
De Bayley Scales of Infant and Toddler Development-Third Edition-Nederlandstalige bewerking (Bayley-III-NL), opvolger van de BSID-II-NL, is een instrument om het ontwikkelingsverloop van jonge kinderen in kaart te brengen en om kinderen met een ontwikkelingsachterstand te identificeren.De Bayley-4-NL is officieel gelanceerd! Lees Meer .mgz-element.u30pcwf .mgz-link{color:#ffffff;background-color:#003057;}.mgz-element.u30pcwf .mgz-link{color:#ffffff;background-color:#003057;}
WPPSI-IV-NL | Wechsler Preschool and Primary Scale of Intelligence
De WPPSI-IV-NL is een individueel af te nemen, klinisch instrument, bedoeld voor het in kaart brengen van het intelligentieniveau bij kinderen van 2 jaar en 6 maanden tot en met 6 jaar en 11 maanden (2:6-6:11).
Cogmed Werkgeheugentraining
Een wetenschappelijk bewezen effectieve online training voor alle leeftijden die het werkgeheugen en het concentratievermogen kan verbeteren.
D-KEFS (5 Complete Sets)
De D-KEFS is een neuropsychologische testbatterij om executief functioneren in kaart te brengen. De D-KEFS bestaat uit de volgende tests: Trail Making Test, Tower Test, Design Fluency Test, Color Word Interference Test en de Twenty Questions test.
BADS-C l Behavioural Assessment of the Dysexecutive Syndrome for Children
Ecologisch valide testbatterij voor executief functioneren bij kinderen van 8 tot 16 jaar.
BADS-NL | Behavioural Assessment of the Dysexecutive Syndrome
De BADS-NL meet problemen in het dagelijks functioneren voortkomend uit plannings- en organisatiestoornissen.
NEPSY-II-NL
Test om de neuropsychologische ontwikkeling van kinderen van 5 t/m 12 jaar in kaart te brengen.
WNV-NL | Wechsler Non Verbal
Non verbale Wechsler IQ test voor kinderen en adolescenten van 4 tot en met 21 jaar, speciaal ontwikkeld voor kinderen met communicatieve beperkingen en kinderen met een migratieachtergrond.
WISC-V-NL | Wechsler Intelligence Scale for Children-V
Een IQ test voor kinderen van 6-17 jaar met normen voor het hele Nederlandse taalgebied.
Vineland-3-NL | Vineland Adaptive Behaviour Scales Third Edition
Vineland-3-NL brengt adaptief gedrag in kaart op de kerndomeinen Communicatie, Dagelijkse vaardigheden en Sociale vaardigheden en relaties. Naast de drie kerndomeinen, zijn er nog twee optionele domeinen die afgenomen kunnen worden; Motoriek en Probleemgedrag.
SRZ - P | Sociale Redzaamheidsschaal voor verstandelijk gehandicapten van hoger niveau
Geschikt voor adolescenten en volwassenen met een matige verstandelijke handicap tot en met licht zwakbegaafd niveau. De SRZ-P meet de sociale redzaamheid bij verstandelijk gehandicapten met een matige verstandelijke handicap tot en met licht zwakbegaafd niveau.Dit testmateriaal bevat elementen die niet meer actueel of niet volledig representatief zijn, zoals ouderwetse afbeeldingen, uitdrukkingen of taalgebruik. Wij vragen u als testgebruiker om hiermee rekening te houden bij de afname en inteprretatie van de test, afhankelijk van de doelgroep waarbij de test wordt ingezet.
SRZ/SRZ-I | Sociale Redzaamheidsschaal voor Verstandelijk Gehandicapten
De SRZ/SRZ-I meet sociale redzaamheid en is geschikt voor verstandelijk gehandicapten van 4 t/m 18 jaar. Dit testmateriaal bevat elementen die niet meer actueel of niet volledig representatief zijn, zoals ouderwetse afbeeldingen, uitdrukkingen of taalgebruik. Wij vragen u als testgebruiker om hiermee rekening te houden bij de afname en inteprretatie van de test, afhankelijk van de doelgroep waarbij de test wordt ingezet.
DVZ | Dementie Vragenlijst voor Verstandelijk Gehandicapten
Vroeg opsporen van dementie bij volwassenen met een verstandelijke beperking. Dementie is moeilijk vast te stellen bij mensen met een verstandelijke beperking. Met de DVZ is het mogelijk om dementie op te sporen in een vroeg stadium.Dit testmateriaal bevat elementen die niet meer actueel of niet volledig representatief zijn, zoals ouderwetse afbeeldingen, uitdrukkingen of taalgebruik. Wij vragen u als testgebruiker om hiermee rekening te houden bij de afname en inteprretatie van de test, afhankelijk van de doelgroep waarbij de test wordt ingezet.
AKTG | Amsterdamse Korte Termijn Geheugen test
Detecteren van onderpresteren op geheugen- en concentratietests bij patiënten die geheugen- of concentratieproblemen zeggen te hebben, maar bij wie dat klinisch niet evident is.
CAT-NL | Comprehensive Aphasia Test
De CAT-NL is bedoeld om uitgebreid taalvaardigheden te testen, om geassocieerde cognitieve stoornissen te screenen en om een beknopt beeld te geven van de handicap die een afasiepatiënt in het dagelijks leven ondervindt.
Beery VMI 6TH Edition
The Beery-Buktenica Developmental Test of Visual-Motor Integration, 6th Edition (BEERY™ VMI)
RBMT-3-NL Complete set
De RBMT-3-NL brengt via praktische taken de ernst en het verloop van geheugenproblemen in kaart bij patiënten met ernstige neurologische stoornissen, en vertaalt deze informatie concreet naar wat iemand wel en niet kan in het dagelijksleven.
D-KEFS | Tower Test
Onderdeel van de D-KEFS testbatterij met uitgebreid scorebereik en mogelijkheid tot verschillende procesmetingen.
RAKIT-2 | Revisie Amsterdamse Kinder Intelligentietest 2
Het in kaart brengen van het cognitief functioneren (IQ) van kinderen in de basisschoolleeftijd. Doelgroep Kinderen vanaf 4 tot en met 12,5 jaar. Het instrument kan voor de gehele basisschoolleeftijd ingezet worden en is speciaal geschikt voor kinderen met lagere cognitieve capaciteiten, omdat hij een bereik heeft tot een IQ van 40.
Bourdon Vos Test
Meet aandacht en concentratie van kinderen en jongeren van 6 t/m 17 jaar
STROOP TEST | Stroop Kleur-Woord Test
Klassieke veelgebruikte psychologische testvoor het vastellen interferentie bij kinderen en volwassenen.
ZAREKI-R-NL
Het dyscalculie screenings instrument om handvatten te vinden voor het vervolg traject van het diagnostisch onderzoek en aanpak.
D-KEFS | Design Fluency Test
De Design Fluency Test is onderdeel van de D-KEFS testbatterij voor executief functioneren.
AVZ-R | Autisme- en Verwante stoornissenschaal-Z-Revisie
De AVZ-R is een test voor de screening van autisme- en verwante contactstoornissen en is bedoeld voor verstandelijk gehandicapten van 2 tot en met 70 jaar.Dit testmateriaal bevat elementen die niet meer actueel of niet volledig representatief zijn, zoals ouderwetse afbeeldingen, uitdrukkingen of taalgebruik. Wij vragen u als testgebruiker om hiermee rekening te houden bij de afname en inteprretatie van de test, afhankelijk van de doelgroep waarbij de test wordt ingezet.
D-KEFS | Color Word Interference test
Voor het vaststellen van executieve functies, in het bijzonder het inhibitievermogen en cognitieve flexibiliteit bij kinderen en volwassenen van 8-89 jaar.
D-KEFS | Trail Making Test
Meten van mentale flexibiliteit, dat een belangrijke executieve functie is.
Bayley-III-NL | Special Needs Addition (SNA)
De Bayley Scales of Infant and Toddler Development-Third Edition-Nederlandse versie Special Needs Addition (Bayley-III-NL-SNA) is een instrument om het ontwikkelingsverloop van jonge kinderen in kaart te brengen, specifiek bij kinderen met een communicatieve, fijnmotorische of visuele beperking. De Bayley-III-NL is de opvolger van de BSID-II-NL.
PEDI-CAT
PEDI-CAT is een computergestuurde vragenlijst voor het in kaart brengen van het algemeen dagelijks functioneren van kinderen en jongeren (0-21 jaar) met een beperking. De vaardigheden worden in kaart gebracht binnen de volgende domeinen: Dagelijkse activiteiten, Mobiliteit, Sociaal/cognitief en Verantwoordelijkheid.
Raven's 2 Progressive Matrices | Diagnostische versie
De Raven's is wereldwijd de meest gebruikte non-verbale intelligentietest om snel een beeld van de algemene intelligentie (g) te krijgen. De Raven's 2 is snel af te nemen en is zowel digitaal als op papier beschikbaar. De test heeft een leeftijdsbereik van 4:0 - 69:11 jaar en geeft een Geschaalde Score van 40-160.
D-KEFS | Twenty Questions Test
De Twenty Questions test is onderdeel van de D-KEFS testbatterij voor executief functioneren.
ADS-6 | Amsterdamse Dementie-Screeningstest
Met de ADS-6 kan de kans op dementie vastgesteld of uitgesloten worden bij personen van 65 tot 94 jaar.Dit testmateriaal bevat elementen die niet meer actueel of niet volledig representatief zijn, zoals ouderwetse afbeeldingen, uitdrukkingen of taalgebruik. Wij vragen u als testgebruiker om hiermee rekening te houden bij de afname en interpretatie van de test, afhankelijk van de doelgroep waarbij de test wordt ingezet.
VPOR | Visuele Perceptie van Object en Ruimte
(Neuro)psychologische testbatterij gericht op de rechter hemisfeer voor volwassenen met hersenbeschadiging.
Trainingen
Rekenproblemen en dyscalculie: van screening naar praktische begeleiding met de Zareki-R-NL
Vanaf € 255,00
Op locatie
Online zelfstudie
Intelligentie Diagnostiek bij Klinische Groepen – Laagbegaafdheid (online zelfstudie)
Vanaf € 155,00
Online zelfstudie
Online zelfstudie
Altijd als eerste op de hoogte?
Wil jij altijd als eerste op de hoogte zijn van nieuwe whitepapers, webinars, tests, trainingen en aanbiedingen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.