Bijdragen aan de ontwikkeling van nieuwe instrumenten, als testleider of respondent? Lees hier meer over lopende onderzoeken!

Dyscalculie en rekenproblemen

Over dyscalculie en rekenproblemen

Dyscalculie is een leerstoornis op het gebied van rekenen. Kinderen met dyscalculie hebben een hardnekkig probleem met het aanleren en automatiseren van reken- en telhandelingen. Om een eerste screenend onderscheid te maken tussen rekenproblemen en dyscalculie kan de Zareki-r-NL ingezet worden.

Om de diagnose te stellen is het belangrijk om alternatieve verklaringen voor de rekenproblemen uit te sluiten. Zo kan er bijvoorbeeld sprake zijn van faalangst, AD(H)D, dyslexie of gedragsproblemen.

Om deze problemen op te sporen kunnen bijvoorbeeld de PMT-K-2 (prestatie-motivatie en faalangst), DST-NL (dyslexie), VvGK-16 (gedragsproblemen) of BYI-2-NL (gedragsproblemen) ingezet worden.

Onderstaand staan verschillende whitepapers over dyscalculie en het gebruik van de Zareki-r-NL door leerkrachten, remedial teachers en psychologen.

Altijd als eerste op de hoogte?

Wil jij altijd als eerste op de hoogte zijn van nieuwe whitepapers, webinars, tests, trainingen en aanbiedingen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.

top