${loserAccounts} is samengevoegd met ${winnerAccount}.
Uit een recente audit is gebleken dat deze rekeningen dubbel zijn. Adressen, bestel- geschiedenis en Q-global-bestellingen voor beide accounts zijn nu toegankelijk via het ${winnerAccount}-account. Als er iets niet klopt, neem dan contact met ons op.
Added for i18n translated values and this should be hidden.
Recent onderzoek naar het Flynn-effect
by
In de loop van de 20e eeuw lieten de prestaties van de populatie op intelligentietests een progressieve toename zien in verschillende delen van de wereld. Professor James Flynn heeft als eerste onderzoek gedaan naar en bewijs geleverd voor deze theorie, waardoor het fenomeen nu wereldwijd bekend staat als het "Flynn-effect". In deze whitepaper wordt de meest recente stand van zaken rondom het Flynn-effect besproken. Er wordt onder andere uitgelegd wat het Flynn-effect precies is, wat de oorzaak van dit effect is en welke invloed het Flynn-effect heeft op de ontwikkeling van psychologische tests.
Aan de hand van een casus over Amirah, een 13-jarig Syrisch meisje met schoolse problemen, beschrijft gedragswetenschapper Noortje Hoogervorst het gebruik van de RAVEN'S 2 om het cognitief vermogen goed in kaart te kunnen brengen bij nieuwkomers.
In deze whitepaper focust Prof. Dr. Caroline Braet op meer dan 20 jaar ervaring in haar onderzoek naar depressieve klachten bij kind en jeugd en de consequenties hiervoor voor de diagnostiek. Daarbij besteedt ze vooral aandacht aan het getrapte model waarbij een screeningsfase vooraf gaat aan een ruimer diagnostisch onderzoek dat volgens de principes van handelingsgericht werken dient te verlopen. Alhoewel de prevalentie van depressie steeds meer toeneemt, zijn de symptomen niet steeds herkenbaar en wordt het syndroom helaas teveel onder-gediagnosticeerd. Meer aandacht voor screening van depressieve klachten en hier gepast advies aan koppelen is aangewezen.
Wil jij altijd als eerste op de hoogte zijn van nieuwe whitepapers, webinars, tests, trainingen en aanbiedingen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.