Geen woorden maar daden: Raven's 2 NL
Dit artikel gaat in op de (nieuwe) eigenschappen van de meest recente versie van 's Werelds meegebruikte, non-verbale screener voor de algemene intelligentie.
Lees meerby
In 2017 kwam uit een onderzoek van de Hogeschool Windesheim naar voren dat een kwart van de peuters en kleuters ruim drie uur achter een beeldscherm doorbrengt. Ondertussen zijn er, bijvoorbeeld door de WHO, richtlijnen geschreven over de hoeveelheid schermtijd voor kinderen. Ook waarschuwen consultatiebureau-, oog- en jeugdartsen voor bijziendheid bij kinderen door veel beeldschermgebruik. Minder bekend is echter het effect van veel beeldschermgebruik op de concentratie van kinderen.
Dit artikel gaat in op de (nieuwe) eigenschappen van de meest recente versie van 's Werelds meegebruikte, non-verbale screener voor de algemene intelligentie.
Lees meer
In deze whitepaper zal een uiteenzetting worden gegeven van de belangrijkste verschillen tussen de WISC-IIIINL en de WISC-V-NL. Aan de orde komen onder andere de structurele verschillen tussen beide testversies. Tevens worden belangrijke verschillen besproken in bijvoorbeeld de afnameprocedure en de subtestinhoud.
Lees meer