TOS: van diagnostiek naar participatie

Presentator (s): Isolde Podt

Isolde slaat in haar sessie een brug tussen de logopedische testresultaten en het functioneren van kinderen met TOS thuis en op school. Welke gevolgen heeft TOS voor het dagelijks leven? Besproken wordt hoe de communicatieve redzaamheid (CR) in kaart kan worden gebracht. Daarnaast zal Isolde bespreken op welke manier de CR verwerkt kan worden in behandeldoelen en waarom dit belangrijk is.

Biografie: Isolde is logopedist bij Kentalis. Zij werkt als ambulante begeleider, is lid van de Commissie voor Leerlingenzorg en maakt deel uit van de Kerngroep TOS van Kentalis Onderwijs. Daarnaast werkt zij bij het Spraak-Taal-Ambulatorium van Kentalis Zorg in Enschede. Isolde is een van de auteurs van het boek Taaldiagnostiek bij kinderen (2021). Zij schreef het hoofdstuk 'Leerlingen met TOS ondersteunen in het onderwijs'. Isolde heeft werkervaring opgedaan bij diverse audiologische centra, in de vroegbehandeling en naschoolse groepsbehandeling (IGT) en was betrokken bij het SpraakSaam-project voor jongvolwassenen met een TOS.

Isolde slaat in haar sessie een brug tussen de logopedische testresultaten en het functioneren van kinderen met TOS thuis en op school. Welke gevolgen heeft TOS voor het dagelijks leven? Besproken wordt hoe de communicatieve redzaamheid (CR) in kaart kan worden gebracht. Daarnaast zal Isolde bespreken op welke manier de CR verwerkt kan worden in behandeldoelen en waarom dit belangrijk is.

Biografie: Isolde is logopedist bij Kentalis. Zij werkt als ambulante begeleider, is lid van de Commissie voor Leerlingenzorg en maakt deel uit van de Kerngroep TOS van Kentalis Onderwijs. Daarnaast werkt zij bij het Spraak-Taal-Ambulatorium van Kentalis Zorg in Enschede. Isolde is een van de auteurs van het boek Taaldiagnostiek bij kinderen (2021). Zij schreef het hoofdstuk 'Leerlingen met TOS ondersteunen in het onderwijs'. Isolde heeft werkervaring opgedaan bij diverse audiologische centra, in de vroegbehandeling en naschoolse groepsbehandeling (IGT) en was betrokken bij het SpraakSaam-project voor jongvolwassenen met een TOS.

TOS: van diagnostiek naar participatie - door Isolde Podt - TOS-diagnostiek symposium
Play
Privacy and cookies
By watching, you agree Pearson can share your viewership data for marketing and analytics for one year, revocable upon changing cookie preferences. Disabling cookies may affect video functionality. More info...