Wat zijn de Do’s en Dont’s in de behandeling van leesproblemen. Leer over de relatie taalontwikkeling tot het lezen en spellen. Leer welke behandelmethoden er zijn in de verschillende fasen van het lezen. Â
Het belang van psycho-educatie bij kinderen met TOS Leer psycho-educatie effectief inzetten Meteen aan de slag met praktische handvatten Dit webinar van expert Janneke de Waal-Bogers is in eigen tijd en op eigen tempo te volgen
Vergroot je kennis over de recente inzichten van de richtlijn TOS met vertaalslag naar de praktijk. Ga actief met verschillende werkvormen aan de slag. Oefen aan de hand van zelfingebrachte casuïstiek.   Â
Kennis over de theorie en achtergrond van de Beery VMI (The Beery-Buktenica Development test of Visual-Motor Integration, 6ht Edition) Leer over de afname, scoring, aandachtspunten en valkuilen van de Beery VMI Hoe interpreteer je de scoring en maak je een rapportage op Behandelen van (eigen) casuïstiek  Â
Tijdens deze praktische training over de screening van rekenproblemen en dyscalculie, waarbij het gebruik en interpretatie van de Zareki-R-NL aan bod komt, worden theorie en praktijk met elkaar afgewisseld. De verschillende onderwerpen worden aangevuld met achtergrond informatie, voorbeelden, filmpjes en casuïstiek. De deelnemers interpreteren de uitkomsten van de verschillende onderdelen en werken toe naar een sterkte/zwakte analyse en het ‘rekenprofiel’ van de leerling. Dit is vervolgens het uitgangspunt voor het opstellen van een handelingsplan.
Â
Vindt u de afname van de RAKIT-2 soms lastig? Heeft u nog geen tijd gehad om zich te verdiepen in de handleiding? Volgt deze korte gebruikerstraining en u kunt direct aan de slag met het instrument.Â
Tijdens de training zal oefenen met de afname, scoring en (basale) interpretatie tegen de achtergrond van verantwoord testgebruik centraal staan. De subtests worden qua meetpretentie, toepassing en gebruik besproken, waarbij de valkuilen in afname en scoring worden toegelicht.
Â
Leer hoe je de cognitieve capaciteiten kan meten van een kind dat niet in Nederland is geboren. Weet welke invloed culturele verschillen op psychodiagnostiek kan hebben. Praktische trainingsdag onder begeleiding van onze expert waarin wordt ingegaan op (on)mogelijkheden van psychodiagnostiek bij kinderen met een migrantenachtergrond.
Wat betekent het voor de interpretatie van de testresultaten van de CELF-4-NL of CELF-5-NL als een kind meertalig is. Hoe vertaal je de resultaten naar SMART doelen en hoe verwerk je deze in een behandelplan. Hoe voorkom je een over- of onderdiagnose?Â