

Sensory Profile 2 - Nederlandstalige bewerking
SP2 NL- De Sensory Profile 2 NL (SP-2-NL) meet via vragenlijsten hoe goed kinderen sensorische informatie kunnen verwerken in alledaagse situaties. De referentiekaders van de vragenlijst zijn theorieën rond sensorische informatieverwerking en de neurowetenschappen. Nieuw toegevoegd in de SP-2-NL is de vragenlijst in te vullen door leerkrachten, om een beeld te krijgen van sensorische infomatieverwerking in een klassensituatie.
Werken met de Sensory Profile (blended)
A103000408766 Kwalificatienievau BDe SP-2-NL is hét instrument om de sensorische informatieverwerking bij kinderen mee in kaart te brengen. De SP-2-NL is gebaseerd op het wetenschappelijk bewezen sensorische informatieverwerkingsmodel van Dunn. De SP-2-NL bestaat uit vijf vernieuwde vragenlijsten: de SP-2-NL Baby, de SP-2-NL Peuter, de SP-2-NL Kind, de SP-2-NL Verkort en de SP-2-NL School. Voorheen waren deze lijsten bekend onder de namen Infant Toddler Sensory Profile (ITSP), SP-NL, Short Sensory Profile (SSP) en School Companion.
Wil je weten wat sensorische informatieverwerking precies inhoudt en hoe de Sensory Profile 2 NL dat meet? Op welk theoretisch model is dit instrument gebaseerd? Wil je graag weten hoe je de SP-2-NL optimaal in kunt zetten in de praktijk of vraag je je af wat het klinische nut is van de vernieuwde SP-2-NL? Of ben je al bekend met de SP-2-NL en vraag je je af hoe de nieuwe SP-2-NL zich verhoudt tot de oorspronkelijke Sensory Profile. En als je de vernieuwde vragenlijsten van de SP-2-NL hebt afgenomen, hoe ziet dan de prikkelverwerking eruit bij kinderen die op de secties en kwadranten ‘meer of minder dan anderen’ scoren? Wat betekenen de verschillende scorepatronen in de context van het dagelijks leven? Welke conclusies kun je trekken en welke adviezen kun je aan ouders en/of leerkrachten meegeven?
Ordering
Trainingdetails
Data live trainingenDit zijn de beschikbare data voor deze training. Nadat je de training hebt aangekocht, nemen we contact met je op om jouw voorkeursdatum vast te leggen.
|