The store will not work correctly when cookies are disabled.
Begin november zullen we onze systemen bijwerken. Alle bestellingen die tussen 9 oktober en 4 november geplaatst worden, zullen na 4 november worden uitgeleverd
Maak kennis met een internationaal veelvuldig gebruikt en geprezen testinstrument voor de beoordeling van de algemene ontwikkeling van jonge kinderen (0-3,5 jaar)
Oefen met de afname, scoring en (basale) interpretatie van de Bayley-III-NL
Leer van onze zeer ervaren trainer over de meetpretentie en toepassing van de subtests
Er is vermoeden van een ontwikkelingsachterstand en daarom wil je de Bayley-III-NL inzetten om dit verder te onderzoeken, behandeldoelen te formuleren en later eventueel te evalueren. Wat zijn de belangrijkste scoringsregels voordat je begint met de test? Welke subtests neem je af? Waar moet je rekening mee houden bij de afname en de scoring en wat zijn de belangrijkste aandachtspunten bij de interpretatie?
In deze tweedaagse training geeft trainer Selma Ruiter op interactieve en praktische wijze inzicht in de achtergrond en gebruik van de Bayley-III-NL.
Krijg een goede basis om effectief gebruik te maken van deze test, zodat je een goed kader hebt om de resultaten te kunnen interpreteren. Naast een theoretisch gedeelte wordt met name aandacht besteed aan de afnameprocedures, iteminstructies en de uitwerking en interpretatie van de resultaten van de Bayley-III-NL. Hierbij wordt veel gebruik gemaakt van filmmateriaal en ga je zelf aan de slag met het materiaal. Nadat je de training hebt gevolgd, kan je de Bayley-III-NL direct inzetten in de praktijk.
Onderwerpen
Tijdens de training komen de volgende onderwerpen aan bod:
De opzet en theoretische achtergrond van de test
Het gebruiksdoel en de werkwijze
Bespreking van de test-items, instructie en instap-, drempel- en afbreekregels
Intensieve oefening met materiaal en afname door meescoren met videobeelden en door te oefenen met casussen op papier
Oefening in zowel handmatige als digitale scoring
Casussen waarin het gebruik wordt geïllustreerd en ruimte voor je eigen vragen.
Je weet hoe je de instructies van de Bayley-III-NL moet opvolgen
Je bent in staat om op goede wijze de Bayley-III-NL af te nemen zodat je een betrouwbaar en valide beeld krijgt van de algemene ontwikkeling van een zeer jong kind
Je weet hoe je de resultaten van de Bayley kunt interpreteren en kunt vertalen naar de praktijk
De training is bedoeld voor Orthopedagogen en (Kinder- en Jeugd) psychologen. Daarnaast kunnen ook testassistenten en psychodiagnostisch werkenden zich inschrijven.
Studieduur Twee dagen op locatie van 10.00 uur tot 17.00 uur
Trainer Selma Ruiter
Onze trainingen voldoen altijd aan:
Exclusieve kennis over de meetinstrumenten
De laatste wetenschappelijke ontwikkelingen
Direct toepasbaar in de praktijk
Inspirerende trainers die expert zijn in hun vakgebied
Sprekende praktijkcasussen
Tip Heb je al veel ervaring met het afnemen van de Bayley-III-NL en wil je meer verdieping dan raden wij de Bayley-III-NL Verdiepingstraining aan waar nader in wordt gegaan op interpretatie en casuïstiek. Voor fysiotherapeuten, ergotherapeuten en oefentherapeuten is er een aparte training die zich richt op de Motoriekschalen, voor het beoordelen van de ontwikkeling van fijne en grove motoriek.
Selma Ruiter
Selma heeft haar opleiding Orthopedagogiek aan de Rijksuniversiteit Groningen in 1998 afgerond. In 2007 promoveerde zij op de ontwikkeling van de Nederlandse versie van de Bayley Ontwikkelingsschalen en de aanpassing van dit instrument voor kinderen met een beperking. Hierna heeft zij dit onderzoek een vervolg gegeven, maar is zij zich ook gaan specialiseren in de ontwikkeling en toepassing van intelligentiediagnostiek bij kinderen en jongeren.
In 2012 is Selma samen met Francien de Kinderacademie Groningen gestart. Als expert op het gebied van de ontwikkeling en het toepassen van intelligentietests, houdt zij zich zowel met onderzoek, met onderwijs als met de praktijk bezig.
In het onderzoek werkt zij in opdracht van en in samenwerking met testuitgevers en onderzoekscentra aan het ontwikkelen van goede instrumenten ten behoeve van intelligentie- en algemeen ontwikkelingsonderzoek. Selma is bijvoorbeeld auteur en/of bewerker van de SON-R 2-8, de WISC-V-NL en de IDS-2-NL.
Als docent geeft zij onderwijs in verschillende post-masteropleidingen over psychodiagnostiek in het algemeen en ontwikkelings- en intelligentieonderzoek in het bijzonder. Verder geeft zij trainingen in opdracht van opleidingsinstituten en testuitgevers in de toepassing en interpretatie van de belangrijkste ontwikkelings- en intelligentietests in Nederland. Ten slotte is Selma samen met Francien verantwoordelijk voor de afname en interpretatie van psychodiagnostisch onderzoek in de praktijk van de Kinderacademie Groningen.