RAKIT-2 Productpresentatie
Beschrijving
In deze webinar krijgt u informatie over de RAKIT-2. Er wordt onder meer vertelt over de inhoud van de test, de factoren en subtests en de psychometrische eigenschappen.
Webinars

Intelligentiemeting met de WISC-V-NL en RAKIT-2-NL
De WISC-V-NL en de RAKIT-2-NL zijn beiden instrumenten om de intelligentie te meten. Hoewel de WISC-V-NL het meest gebruikt wordt in de praktijk, kunnen er ook redenen zijn om de RAKIT-2-NL te prefereren boven een intelligentiemeting met de WISC-V-NL. In deze webinar worden beide instrumenten besproken en met elkaar vergeleken, zodat u in de toekomst betere afwegingen
40 minuten

Het herkennen en voorkomen van depressie en suïcidaliteit tijdens COVID
De 'stille' pandemie
73 minuten

Het signaleren van mentale problemen in het onderwijs
Het signaleren van mentale problemen in het onderwijs
60 minuten

Onderzoek bij vermoeden van dyscalculie
In dit webinar gaat dr. Marisca Milikowski met ons de diepte in met dyscalculie onderzoek. Dat wil zeggen: we nemen een aantal verschijnselen die belangrijk zijn bij de signalering en diagnostiek van dyscalculie nader onder de loep. Deze webinar sluit aan op de whitepaper "Onderzoek bij vermoeden van Dyscalculie" en is hier te lezen.
63 minuten

Deelsessie Pearson Jaarcongres: Een deep-dive in de WPPSI-IV-NL en de WISC-V-NL
In deze sessie worden de meest besproken discussiepunten die naar voren komen in o.a. trainingen belicht. De volgende onderwerpen komen aan bod: de onderliggende structuur (factoranalyse en CHC-model), klinische studies, de validiteit van het totaal IQ (mag het TIQ altijd vermeld worden?), de handelingsgerichtheid (welke concrete handelingsadviezen leveren de assessments op?) en interpretatie bij resultaten aan juist de lage of hoge kant.
61 minuten

Deelsessie Pearson Jaarcongres: Identificeren van cognitief potentieel bij begaafde leerlingen door Dr. Bart Vogelaar
Van hoogbegaafde leerlingen wordt vaak verwacht dat ze op school excellente resultaten behalen. Als dit niet het geval is, wordt soms getwijfeld aan hun hoogbegaafdheid. Anderzijds zijn onderwijsprofessionals ook handelingsverlegen in de begeleiding van deze leerlingen. Dit kan voortkomen uit de vraag hoe kan worden vastgesteld wat de sterke en minder sterke kanten van deze leerlingen zijn, waar hun talenten zich bevinden. Leerkrachten willen dan bijvoorbeeld graag weten wat zij in het klaslokaal kunnen doen om tegemoet te komen aan de onderwijsbehoeften van deze leerlingen voortvloeiend uit hun sterke en minder sterke kanten. In deze deelsessie, gegeven door Dr. Bart Vogelaar, wordt gekeken naar manieren hoe de talenten van deze kinderen kunnen worden herkend en hoe vervolgens op deze talenten kan worden ingespeeld.
56 minuten

Deelsessie Pearson Jaarcongres: De diepte in met IQ-tests en het classificeren van een LVB door Femke Jonker
Het normale gebruik van een IQ-test kennen we allemaal wel. Maar in hoeverre mag je creatief omgaan met een IQ-test: hoe onderzoek je een volwassene met een IQ rond de 45? Mag je iemand testen als hij depressief is en zijn er IQ-profielen bij mensen met psychiatrische stoornissen? Stop je met testen als iemand opbiecht dat hij de vorige dag heeft geblowd? Hoe gaat nu precies de diagnostiek naar een verstandelijke beperking en zwakbegaafdheid sinds de komst van de DSM-5? Welke onderzoeksinstrumenten zijn er voor het meten van adaptieve vaardigheden en wat zijn de verschillen? Wat classificeer je bij iemand met een zwakbegaafde IQ-score en matig verstandelijk beperkte adaptieve vaardigheden? Hoe weeg je andere zaken mee, zoals motivatie en de context? Deze en andere vragen worden beantwoord aan de hand van wetenschappelijk onderzoek en klinische ervaring, waarbij voor het classificeren gewerkt wordt met voorbeeldcasussen.
59 minuten

Cogmed Werkgeheugentraining helpt bij het verbeteren van leerprestaties.
De Cogmed Werkgeheugentraining is een wetenschappelijk bewezen methode die door het trainen van het werkgeheugen het concentratievermogen kan verbeteren. Ook kan Cogmed in een schoolse omgeving worden toegepast. Bekijk deze video om er meer over te weten te komen!
3 minuten

Een vollediger schooladvies in groep 7 en groep 8 met behulp van de NDT, PMT-K-2 en SVL
Aan het eind van de basisschool, in groep 7 of groep 8, wordt het steeds belangrijker om een goed schooladvies te geven. Deze webinar laat zien hoe u met behulp van de NDT (Nederlands Differentiatie Test - intelligentiemeting), de PMT-K-2 (Prestatie-Motivatie Test) en de SVL (Schoolvragenlijst - schoolbeleving) een vollediger schooladvies kunt geven aan leerlingen.
41 minuten

WAIS-IV-NL webinar (Engels ondertiteld)
In deze webinar krijgt u een introductie op de WAIS-IV-NL. Er wordt uitleg gegeven over de inhoud van deze intelligentietest, de indexen, de subtests, de revisiedoelen en de psychometrische eigenschappen.

WAIS-IV-NL Productpresentatie
In deze webinar krijgt u een introductie op de WAIS-IV-NL. Er wordt uitleg gegeven over de inhoud van deze intelligentietest, de indexen, de subtests, de revisiedoelen en de psychometrische eigenschappen.

Hoogbegaafdheid door Lianne Hoogeveen
Hoogbegaafdheid is niet hetzelfde als (een hoge) intelligentie. Wat is het dan wel? Is het zinvol om te weten of een leerling hoogbegaafd is? En als we dat weten, wat dan? Deze thema’s komen, naar aanleiding van de ervaringen van een hoogbegaafde leerling, ooit cliënt van CBO Talent Development, aan bod tijdens deze presentatie.
22 minuten

D-KEFS Productpresentatie
De D-KEFS in een uitgebreide testbatterij die bestaat uit verschillende instrumenten om het executief functioneren bij kinderen en volwassenen van 8-89 jaar in kaart te brengen. Tijdens deze webinar maakt u kennis met de verschillende D-KEFS onderdelen: de Trailmaking Test, de Design Fluency Test, de Color Word Interference Test, de Twenty Questions Test en de Tower Test. Tevens wordt er ingegaan op de psychometrische eigenschappen van de D-KEFS.
21 minuten

Webinar Communicatie bij ouderen met dementie
Wanneer logopedisten werken met mensen met dementie, wordt vaak aandacht gegeven aan de slikstoornissen en eet- en drinkproblematiek. Kenmerkend voor dementie is echter vooral ook de achteruitgang in geheugen- en de bijkomende taal- en spraakstoornissen. Deze webinar richt zich op een belangrijk vraagstuk waar logopedisten aandacht aan geven: de communicatie. De webinar geeft informatie over de verschillende vormen van dementie, de achteruitgang van het geheugen en gevolgen daarvan en aspecten van achteruitgang in communicatieve vaardigheden.
27 minuten

Productpresentatie WPPSI-IV-NL - het hele verhaal over digitaal
De WPPSI-IV-NL kan worden afgenomen met behulp van twee iPads en het digitale platform Q-interactive. Bent u benieuwd hoe dit in zijn werk gaat? Welk materiaal u voor een digitale afname nodig heeft? En welke opties er nog meer zijn? Bekijk dan deze webinar! Let op: de getoonde prijzen in deze webinar zijn niet meer actueel. Ook wordt er nog gesproken over staffelkortingen voor licenties en prepaid credits. Deze staffelkortingen bieden we niet meer aan. Kijk voor de meest actuele prijzen op https://www.pearsonclinical.nl/q-interactive.
77 minuten

Webinar RBMT-3-NL in vogelvlucht
Ben je benieuwd naar de toepassingen en eigenschappen van de nieuwe Rivermead Memory Behavioural Test (RBMT-3-NL)? Wat maakt juist dit instrument zo uniek, en in welke settingen komt de RBMT-3-NL het best tot z'n recht? Tijdens dit introductiewebinar nemen onze consultants Liesbeth en Kathelijne je in vogelvlucht mee door de nieuwe RBMT.
30 minuten

Achtergrond WISC-V door Selma Ruiter
Selma Ruiter vertelt in deze presentatie over de achtergronden bij de ontwikkeling van de WISC-V-NL: wat gebeurt er allemaal voorafgaand aan de publicatie? Welke bewerkingen en onderzoeken worden er gedaan? Ook gaat Selma in op het Flynn-effect en haar kijk hierop.
43 minuten

ADHD en (hoog)intelligente kinderen door Nanda Lambregts-Rommelse
Er wordt vaak verondersteld dat ADHD en begaafdheid tot vergelijkbare gedragingen kunnen leiden, zoals snelle verveeldheid, impulsiviteit en een hoog energieniveau. Begaafden kunnen volgens anderen ook juist het risico lopen dat ADHD bij hen niet wordt herkend, doordat de hoge intelligentie compenserend werkt voor cognitieve problemen die vaak gepaard gaan met ADHD. De vraag rijst daarom: kan bij intelligente kinderen de diagnose ADHD gesteld worden? Op basis van een systematisch literatuuronderzoek en een empirische studie zal deze vraag tijdens deze opgenomen presentatie beantwoord worden.
23 minuten

Bayley-III-NL Motoriekschaal Productpresentatie
Met de Bayley-III-NL kan het ontwikkelingsverloop van jonge kinderen in kaart worden gebracht en kunnen kinderen met een ontwikkelingsachterstand geidentificeerd worden. De Motoriek Schaal is specifiek bedoeld om de motorische ontwikkeling van een kind te analyseren. Deze webinar geeft algemene informatie over de Motoriek Schaal, de meetpretentie, de testprocedure en de resultaten en is daarom ideaal als eerste kennismaking met de schaal.
36 minuten

Bayley-III-NL Productpresentatie
De Bayley-III-NL is een instrument om het ontwikkelingsverloop van jonge kinderen in kaart te brengen en om kinderen met een ontwikkelingsachterstand te identificeren. In deze webinar maakt u kennis met het instrument en worden onder andere de belangrijkste kenmerken, inhoud en meetpretentie besproken. Tot slot wordt nog kort ingegaan op de analysemogelijkheden en interpretatie van de resultaten.
37 minuten
Tests

RAKIT-2 | Revisie Amsterdamse Kinder Intelligentietest 2
Het in kaart brengen van het cognitief functioneren (IQ) van kinderen in de basisschoolleeftijd. Doelgroep Kinderen vanaf 4 tot en met 12,5 jaar. Het instrument kan voor de gehele basisschoolleeftijd ingezet worden en is speciaal geschikt voor kinderen met lagere cognitieve capaciteiten, omdat hij een bereik heeft tot een IQ van 40.

Lexilijst Begrip
Meet het taalbegrip van kinderen van 15 -25 maanden en is eenvoudig en snel te scoren. Belangrijke mededeling: deze test en de bijbehorende onderdelen worden alleen nog verkocht aan bestaande afnemers.

CELF Preschool-2-NL
De CELF Preschool-2-NL is een individueel af te nemen test voor diagnose en evaluatie van taalproblemen.

SRZ - P | Sociale Redzaamheidsschaal voor verstandelijk gehandicapten van hoger niveau
Geschikt voor adolescenten en volwassenen met een matige verstandelijke handicap tot en met licht zwakbegaafd niveau. De SRZ-P meet de sociale redzaamheid bij verstandelijk gehandicapten met een matige verstandelijke handicap tot en met licht zwakbegaafd niveau.Dit testmateriaal bevat elementen die niet meer actueel of niet volledig representatief zijn, zoals ouderwetse afbeeldingen, uitdrukkingen of taalgebruik. Wij vragen u als testgebruiker om hiermee rekening te houden bij de afname en inteprretatie van de test, afhankelijk van de doelgroep waarbij de test wordt ingezet.

BADS-C l Behavioural Assessment of the Dysexecutive Syndrome for Children
Ecologisch valide testbatterij voor executief functioneren bij kinderen van 8 tot 16 jaar.

WPPSI-IV-NL | Wechsler Preschool and Primary Scale of Intelligence
De WPPSI-IV-NL is een individueel af te nemen, klinisch instrument, bedoeld voor het in kaart brengen van het intelligentieniveau bij kinderen van 2 jaar en 6 maanden tot en met 6 jaar en 11 maanden (2:6-6:11).

SRZ/SRZ-I | Sociale Redzaamheidsschaal voor Verstandelijk Gehandicapten
De SRZ/SRZ-I meet sociale redzaamheid en is geschikt voor verstandelijk gehandicapten van 4 t/m 18 jaar. Dit testmateriaal bevat elementen die niet meer actueel of niet volledig representatief zijn, zoals ouderwetse afbeeldingen, uitdrukkingen of taalgebruik. Wij vragen u als testgebruiker om hiermee rekening te houden bij de afname en inteprretatie van de test, afhankelijk van de doelgroep waarbij de test wordt ingezet.

DVZ | Dementie Vragenlijst voor Verstandelijk Gehandicapten
Vroeg opsporen van dementie bij volwassenen met een verstandelijke beperking. Dementie is moeilijk vast te stellen bij mensen met een verstandelijke beperking. Met de DVZ is het mogelijk om dementie op te sporen in een vroeg stadium.Dit testmateriaal bevat elementen die niet meer actueel of niet volledig representatief zijn, zoals ouderwetse afbeeldingen, uitdrukkingen of taalgebruik. Wij vragen u als testgebruiker om hiermee rekening te houden bij de afname en inteprretatie van de test, afhankelijk van de doelgroep waarbij de test wordt ingezet.

CBSK | Competentie-Belevingsschaal voor Kinderen
De CBSK meet de zelfbeleving van een kind op 6 relevante levensgebieden. De test is geschikt voor kinderen in de leeftijd van 8 tot 12 jaar en is snel af te nemen (afnametijd 15-20 minuten).

PMT-K-2 | Prestatie Motivatie Test voor Kinderen
Herziene test voor het meten van Prestatiemotivatie, Negatieve Faalangst, Positieve faalangst en Sociale Wenselijkheid van kinderen in groep 7/8 en klassen 1 t/m 3.

AKTG | Amsterdamse Korte Termijn Geheugen test
Detecteren van onderpresteren op geheugen- en concentratietests bij patiënten die geheugen- of concentratieproblemen zeggen te hebben, maar bij wie dat klinisch niet evident is.

CAT-NL | Comprehensive Aphasia Test
De CAT-NL is bedoeld om uitgebreid taalvaardigheden te testen, om geassocieerde cognitieve stoornissen te screenen en om een beknopt beeld te geven van de handicap die een afasiepatiënt in het dagelijks leven ondervindt.

Beery VMI 6TH Edition
The Beery-Buktenica Developmental Test of Visual-Motor Integration, 6th Edition (BEERY™ VMI)

RBMT-3-NL Complete set
De RBMT-3-NL brengt via praktische taken de ernst en het verloop van geheugenproblemen in kaart bij patiënten met ernstige neurologische stoornissen, en vertaalt deze informatie concreet naar wat iemand wel en niet kan in het dagelijksleven.

Klepel-R | Revised
Meet de technische leesvaardigheid bij kinderen in de leeftijd van 7 t/m 14 jaar (groep 3 tot en met 8 in het primair onderwijs, en de leerjaren 1 en 2 van het vervolgonderwijs). De Klepel-R beschikt over recente normen (2019). De normen (2019) van de EMT zijn verwerkt in de handleiding van de Klepel-R.

D-KEFS | Tower Test
Onderdeel van de D-KEFS testbatterij met uitgebreid scorebereik en mogelijkheid tot verschillende procesmetingen.

WNV-NL | Wechsler Non Verbal
Non verbale Wechsler IQ test voor kinderen en adolescenten van 4 tot en met 21 jaar, speciaal ontwikkeld voor kinderen met communicatieve beperkingen en kinderen met een migratieachtergrond.

Bourdon Vos Test
Meet aandacht en concentratie van kinderen en jongeren van 6 t/m 17 jaar

D-KEFS (5 Complete Sets)
De D-KEFS is een neuropsychologische testbatterij om executief functioneren in kaart te brengen. De D-KEFS bestaat uit de volgende tests: Trail Making Test, Tower Test, Design Fluency Test, Color Word Interference Test en de Twenty Questions test.

Vineland-3-NL | Vineland Adaptive Behaviour Scales Third Edition
Vineland-3-NL brengt adaptief gedrag in kaart op de kerndomeinen Communicatie, Dagelijkse vaardigheden en Sociale vaardigheden en relaties. Naast de drie kerndomeinen, zijn er nog twee optionele domeinen die afgenomen kunnen worden; Motoriek en Probleemgedrag.

Bayley-III-NL | Bayley Scales of Infant and Toddler Development - Third Edition - NL
De Bayley Scales of Infant and Toddler Development-Third Edition-Nederlandstalige bewerking (Bayley-III-NL), opvolger van de BSID-II-NL, is een instrument om het ontwikkelingsverloop van jonge kinderen in kaart te brengen en om kinderen met een ontwikkelingsachterstand te identificeren.

Cogmed Werkgeheugentraining
Een wetenschappelijk bewezen effectieve online training voor alle leeftijden die het werkgeheugen en het concentratievermogen kan verbeteren.

CELF-5-NL | Test voor diagnose en evaluatie van taalproblemen
De CELF-5-NL is de test voor diagnose en evaluatie van taalproblemen bij kinderen van 5 - 18 jaar.

WAIS-IV-NL | Wechsler Adult Intelligence Scale IV-NL
De WAIS-IV-NL is een individueel toepasbaar klinisch instrument waarmee het intellectuele vermogen van adolescenten en volwassenen tussen de 16:0 en 84:11 jaar kan worden bepaald.

WISC-V-NL | Wechsler Intelligence Scale for Children-V
Een IQ test voor kinderen van 6-17 jaar met normen voor het hele Nederlandse taalgebied.

NEPSY-II-NL
Test om de neuropsychologische ontwikkeling van kinderen van 5 t/m 12 jaar in kaart te brengen.

STROOP TEST | Stroop Kleur-Woord Test
Klassieke veelgebruikte psychologische testvoor het vastellen interferentie bij kinderen en volwassenen.

SP-NL | Sensory Profile-NL - herziene editie
De Sensory Profile-NL (SP-NL) meet via een vragenlijst hoe goed kinderen sensorische informatie kunnen verwerken in alledaagse situaties. De referentiekaders van de vragenlijst zijn theorieën rond sensorische informatieverwerking en de neurowetenschappen.De opvolger van de SP-NL, de SP-2-NL, is nu beschikbaar. De verkoop van de Complete set en handleiding van de Sensory Profile Herziene editie zijn daarom gestaakt. Formulieren bestellen is nog wel mogelijk. U kunt de nieuwe SP-2-NL hier aanschaffen.

ZAREKI-R-NL
Het dyscalculie screenings instrument om handvatten te vinden voor het vervolg traject van het diagnostisch onderzoek en aanpak.

Movement ABC-2 NL | Movement Assessment Battery for Children
De Movement ABC test is wereldwijd de meest gebruikte test voor het vroegtijdig vaststellen van motorische beperkingen bij kinderen van 3 t/m 16 jaar.

ITSP | Infant/Toddler Sensory Profile Oudervragenlijst
De opvolger van de ITSP, de SP-2-NL, is nu beschikbaar. Daarom zijn de verkoop van de ITSP Complete set en handleiding gestaakt. Het is nog wel mogelijk om formulieren te bestellen. U kunt de SP-2-NL hier aanschaffen.

FAT-R (Fonemische Analyse Test) - Herziene editie
De FAT-R meet de vaardigheid van kinderen om gesproken woorden in fonemen te kunnen analyseren. Dit zogeheten fonemisch bewustzijn wordt gezien als een van de voorwaarden om te kunnen leren lezen en spellen.

D-KEFS | Design Fluency Test
De Design Fluency Test is onderdeel van de D-KEFS testbatterij voor executief functioneren.

AVZ-R | Autisme- en Verwante stoornissenschaal-Z-Revisie
De AVZ-R is een test voor de screening van autisme- en verwante contactstoornissen en is bedoeld voor verstandelijk gehandicapten van 2 tot en met 70 jaar.Dit testmateriaal bevat elementen die niet meer actueel of niet volledig representatief zijn, zoals ouderwetse afbeeldingen, uitdrukkingen of taalgebruik. Wij vragen u als testgebruiker om hiermee rekening te houden bij de afname en inteprretatie van de test, afhankelijk van de doelgroep waarbij de test wordt ingezet.

SAT | Semantische Associatie Test
De SAT stelt semantische fouten vast en diagnosticeert gebrekkige semantische verwerking.

D-KEFS | Color Word Interference test
Voor het vaststellen van executieve functies, in het bijzonder het inhibitievermogen en cognitieve flexibiliteit bij kinderen en volwassenen van 8-89 jaar.

PPVT-III-NL | Peabody Picture Vocabulary Test-III-NL
De PPVT-III-NL is een wereldwijd bekend instrument om de receptieve kennis van de woordenschat te testen, door het meten van het begrip van gesproken woorden. De PPVT-III-NL is door zijn grote leeftijdsbereik en door het feit dat de proefpersoon niet zelf hoeft te spreken, geschikt voor een grote diversiteit aan groepen.

BADS-NL | Behavioural Assessment of the Dysexecutive Syndrome
De BADS-NL meet problemen in het dagelijks functioneren voortkomend uit plannings- en organisatiestoornissen.

D-KEFS | Trail Making Test
Meten van mentale flexibiliteit, dat een belangrijke executieve functie is.

EMT | Een-Minuut-Test Complete Set
Meet de technische leesvaardigheid bij kinderen uit groep 4-8, de brugklas en de tweede klas. De nieuwe normen van de EMT zijn verwerkt in de handleiding van de Klepel-R. De scores op de EMT kunnen worden ingevuld op het scoreformulier van de Klepel-R.

LinC Therapieprogramma Auditieve Verwerkingsproblemen
Stap-voor-stap aanpak voor het aanleren van aanleren van strategieën die auditieve verwerkingsproblemen compenseren

Bayley-III-NL | Special Needs Addition (SNA)
De Bayley Scales of Infant and Toddler Development-Third Edition-Nederlandse versie Special Needs Addition (Bayley-III-NL-SNA) is een instrument om het ontwikkelingsverloop van jonge kinderen in kaart te brengen, specifiek bij kinderen met een communicatieve, fijnmotorische of visuele beperking. De Bayley-III-NL is de opvolger van de BSID-II-NL.

Bayley-III-NL | Motoriek Schaal
De Bayley Scales of Infant and Toddler Development-Third Edition-NL (Bayley-III-NL), de opvolger van de BSID-II-NL, is een instrument om het ontwikkelingsverloop van jonge kinderen in kaart te brengen en om kinderen met een ontwikkelingsachterstand te identificeren.

PEDI-CAT
PEDI-CAT is een computergestuurde vragenlijst voor het in kaart brengen van het algemeen dagelijks functioneren van kinderen en jongeren (0-21 jaar) met een beperking. De vaardigheden worden in kaart gebracht binnen de volgende domeinen: Dagelijkse activiteiten, Mobiliteit, Sociaal/cognitief en Verantwoordelijkheid.

Raven's 2 Progressive Matrices | Diagnostische versie
De Raven's is wereldwijd de meest gebruikte non-verbale intelligentietest om snel een beeld van de algemene intelligentie (g) te krijgen. De Raven's 2 is snel af te nemen en is zowel digitaal als op papier beschikbaar. De test heeft een leeftijdsbereik van 4:0 - 69:11 jaar en geeft een Geschaalde Score van 40-160.

D-KEFS | Twenty Questions Test
De Twenty Questions test is onderdeel van de D-KEFS testbatterij voor executief functioneren.

Lexilijst Nederlands
De Lexilijst Nederlands (2002) is een lijst met woorden en zinnetjes die in de taal van jonge Nederlandse kinderen voorkomen. De lijst is bedoeld om bij kinderen van 15-27 maanden na te gaan of zij zich ontwikkelen overeenkomstig leeftijdgenootjes op het gebied van de taalverwerving.

ZALC | Zinnenaanvullijst Curium
Voor het meten van psychosociale en sociaal emotionele ontwikkelingsverschillen van jongeren (8 t/m 25 jaar).

ADS-6 | Amsterdamse Dementie-Screeningstest
Met de ADS-6 kan de kans op dementie vastgesteld of uitgesloten worden bij personen van 65 tot 94 jaar.Dit testmateriaal bevat elementen die niet meer actueel of niet volledig representatief zijn, zoals ouderwetse afbeeldingen, uitdrukkingen of taalgebruik. Wij vragen u als testgebruiker om hiermee rekening te houden bij de afname en interpretatie van de test, afhankelijk van de doelgroep waarbij de test wordt ingezet.

VPOR | Visuele Perceptie van Object en Ruimte
(Neuro)psychologische testbatterij gericht op de rechter hemisfeer voor volwassenen met hersenbeschadiging.
Trainingen

Online zelfstudie

Rekenproblemen en dyscalculie: van screening naar praktische begeleiding met de Zareki-R-NL
Vanaf € 245,00
Op locatie

Online zelfstudie
Altijd als eerste op de hoogte?
Wil jij altijd als eerste op de hoogte zijn van nieuwe whitepapers, webinars, tests, trainingen en aanbiedingen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.