The store will not work correctly when cookies are disabled.
Begin november zullen we onze systemen bijwerken. Alle bestellingen die tussen 9 oktober en 4 november geplaatst worden, zullen na 4 november worden uitgeleverd
Vanuit een theoretisch kader leer je, hoe je kinderen met lees- en/ of spellingproblemen kunt onderzoeken in de logopedische setting en met die gegevens een behandelplan kunt schrijven.
Voor een doorgaande lijn met de keuzes die je maakt voor het uitvoeren van de behandeling, kun je de cursus volgen die hier verder op ingaat. Zie hiervoor de aanvullende informatie.
Inhoud Wat kun je als logopedist doen, als het gaat om onderzoek van lees- en/of spellingproblemen? In hoeverre bestaat er een grens in uitvoering, tussen de logopedist en de dyslexiebehandelaar? Is het onderzoeken van lees- en/ of spellingproblemen logopedisch? Op welke wijze draagt het nieuwe dyslexieprotocol bij aan jouw behandelplan als logopedist bij kinderen met deze problematiek?
Vanuit een theoretisch kader wordt er gewerkt naar praktisch toepassingsniveau. Er wordt gebruik gemaakt van beeldmateriaal en opdrachten tijdens de les. De cursus is interactief ingestoken, zo is er ook aandacht voor eigen inbreng van casuïstiek.
Bekend met de achtergrond van lees- en spellingproblemen
Bekend met verschillende methoden om lees- en spellingproblemen in kaart te brengen (EMT, Klepel, PI-dictee, Kleuterscreening, Dyslexie Screening Test, Continu Benoemen & Woordlezen, CELF)
In staat om diagnostiek m.b.t. lezen en spellen uit te voeren
In staat om lees- en spellingproblemen te interpreteren in het licht van andere logopedische problemen
In staat om op basis van casuïstiek een logopedische diagnose te stellen
In staat om naar aanleiding van de onderzoeksgegevens een behandelplan op te stellen
Studiebelasting Trainingstijd: 10.00 uur tot 17.00 uur (inclusief koffie/thee en goed verzorgde lunch) Zelfstudie: 4,5 uur literatuur en 1 uur opdracht
Trainster Ilona Silderhuis
Onze trainingen voldoen altijd aan:
Exclusieve kennis over de meetinstrumenten
De laatste wetenschappelijke ontwikkelingen
Direct toepasbaar in de praktijk
Inspirerende trainers die expert zijn in hun vakgebied
Sprekende praktijkcasussen
Tip Er is ook een training over de behandeling van lees- en spellingproblemen, namelijk de training Logopedie en Lees- en Spellingsproblemen: Behandeling. Klik hiervoor meer informatie.
Ilona Silderhuis
Ilona Silderhuis is in 2002 afgestudeerd aan Hogeschool Windesheim als logopedist. Direct daarna is zij gestart met haar eigen praktijk. Haar eigen praktijk heeft zich verder ontwikkeld en tegenwoordig heeft zij een team van logopedisten en meerdere locaties verspreid over Nederland. In de loop van de jaren heeft zij vele cursussen en nascholing gevolgd, dit heeft geresulteerd in verschillende specialisaties gericht op de logopedie, maar ook op het gebied van coaching en psychologie. Tevens heeft zij als docent en ontwikkelaar een lange staat van dienst. Vanaf 2002 is zij betrokken geweest bij Hogeschool Windesheim/ Windesheim Flevoland en later als zelfstandig docent en ontwikkelaar ook bij verschillende (post-)HBO opleiders.
Wat zijn de Do’s en Dont’s in de behandeling van leesproblemen Leer over de relatie taalontwikkeling tot het lezen en spellen Leer welke behandelmethoden er zijn in de verschillende fasen van het lezen