Help je ons verder bij de ontwikkeling van de Bayley-4-NL?

Logopedie en Lees- en Spellingproblemen: Diagnostiek

  • Leer om diagnostiek m.b.t. lezen en spellen uit te voeren. 
  • Kennis over verschillende methoden om taal-en leesproblemen in kaart te brengen.
  • Leer op basis van casuïstiek om een logopedische diagnose te stellen.
X

Specificaties

Type training Op locatie
Hoofdcategorie Taal/Spraak
Toepassingsgebied Taal/Spraak

Vanuit een theoretisch kader leer je, hoe je kinderen met lees- en/ of spellingproblemen kunt onderzoeken in de logopedische setting en met die gegevens een behandelplan kunt schrijven.

Inhoud
Wat kun je als logopedist doen, als het gaat om onderzoek van lees- en/of spellingproblemen? In hoeverre bestaat er een grens in uitvoering, tussen de logopedist en de dyslexiebehandelaar? Is het onderzoeken van lees- en/ of spellingproblemen logopedisch? Op welke wijze draagt het nieuwe dyslexieprotocol bij aan jouw behandelplan als logopedist bij kinderen met deze problematiek?

Vanuit een theoretisch kader wordt er gewerkt naar praktisch toepassingsniveau. Er wordt gebruik gemaakt van beeldmateriaal en opdrachten tijdens de les. De cursus is interactief ingestoken, zo is er ook aandacht voor eigen inbreng van casuïstiek.


Leerdoelen  
Na afloop van de training is de deelnemer:

  • Bekend met de achtergrond van lees- en spellingproblemen
  • Bekend met verschillende methoden om lees- en spellingproblemen in kaart te brengen (EMT, Klepel, PI-dictee, Kleuterscreening, Dyslexie Screening Test, Continu Benoemen & Woordlezen, CELF)
  • In staat om diagnostiek m.b.t. lezen en spellen uit te voeren
  • In staat om lees- en spellingproblemen te interpreteren in het licht van andere logopedische problemen
  • In staat om op basis van casuïstiek een logopedische diagnose te stellen
  • In staat om naar aanleiding van de onderzoeksgegevens een behandelplan op te stellen


Accreditatie

ID nummer 487854Accreditatiepunten
ADAP (Accreditatie Deskundigheidsbevorderende Activiteiten Paramedici)Logopedisten scholing - 11,5 punten


Prijs inclusief

  • Toegang tot de online leeromgeving
  • Digitaal trainingsmateriaal
  • Toegang tot extra webinars en whitepapers
  • Geaccrediteerd digitaal certificaat  
  • Koffie/thee en een goed verzorgde lunch

De training is bedoeld voor logopedisten die werken met kinderen tussen de 5-15 jaar.

Studiebelasting
Trainingstijd: 10.00 uur tot 17.00 uur (inclusief koffie/thee en goed verzorgde lunch)
Zelfstudie: 4,5 uur literatuur en 1 uur opdracht 

Trainster
Ilona Silderhuis

Onze trainingen voldoen altijd aan:

  • Exclusieve kennis over de meetinstrumenten 
  • De laatste wetenschappelijke ontwikkelingen
  • Direct toepasbaar in de praktijk   
  • Inspirerende trainers die expert zijn in hun vakgebied 
  • Sprekende praktijkcasussen

Tip
Er is ook een training over de behandeling van lees- en spellingproblemen. Klik hier voor meer informatie. 

Trainers

Ilona Silderhuis
Ilona Silderhuis
Ilona Silderhuis is in 2002 afgestudeerd aan Hogeschool Windesheim als logopedist. Direct daarna is zij gestart met haar eigen praktijk. Haar eigen praktijk heeft zich verder ontwikkeld en tegenwoordig heeft zij een team van logopedisten en meerdere locaties verspreid over Nederland. In de loop van de jaren heeft zij vele cursussen en nascholing gevolgd, dit heeft geresulteerd in verschillende specialisaties gericht op de logopedie, maar ook op het gebied van coaching en psychologie. Tevens heeft zij als docent en ontwikkelaar een lange staat van dienst. Vanaf 2002 is zij betrokken geweest bij Hogeschool Windesheim/ Windesheim Flevoland en later als zelfstandig docent en ontwikkelaar ook bij verschillende (post-)HBO opleiders.
6 Trainingen
Producten kunnen aan je winkelmand worden toegevoegd.

Gegroepeerde productitems
Productnaam Excl. BTW
Logopedie en Lees- en Spellingproblemen: Diagnostiek - 23 november 2023 , Cursus-en Vergadercentrum Domstad
Art.nr. course:312624_1582792 / E3597.00-0-
€ 315,00