Logopedie en Lees- en Spellingproblemen: Behandeling
Logopedie en Lees- en Spellingproblemen: Behandeling

- Type training
- Face to face
- Hoofdcategorie
- Taal/Spraak
- Toepassingsgebied
- Taal, Taal/Spraak Tests, Taal/Spraak Therapie
- Leeftijd
- 4-12 jaar (Basisschool), 12+ jaar (Jongeren/Adolescenten)
Hoe bepaal je de insteek van de behandeling? Hoe verhoudt zich de taalontwikkeling tot het lezen en spellen? Welke methoden zijn er om lees- en spellingproblemen te behandelen in de verschillende fasen van het lezen? Hoe kun je het lezen en spellen op een effectieve manier stimuleren?
Theorie wordt afgewisseld met casuïstiek en in de middag wordt er gewerkt aan het opstellen van een behandelplan van een casus die de deelnemers zelf meenemen.
Voorwaarde voor deelname is het inleveren van een casus voorafgaand aan de trainingsdag. Deze casus wordt tijdens de training besproken. Tevens is er sprake van verplichte literatuur.
Leerdoelen
Na afloop van je training ben je:
- bekend met de achtergrond van lees- en spellingproblemen;
- bekend met verschillende methoden om lees-en spellingproblemen te behandelen;
- in staat om op basis van casuïstiek een logopedische diagnose te stellen;
- in staat om op basis van analyse van onderzoeksgegevens een globaal therapieplan op te stellen;
- in staat om een behandeling op het gebied van lezen uit te voeren;
- in staat om een behandeling op het gebied van spellen uit te voeren.
Doelgroep
De training is bedoeld voor logopedisten die werken met kinderen met een IQ > 75 en die ervaring hebben met (de diagnostiek van) lees- en spellingproblemen.
Trainer
Ilona Silderhuis
Accreditatie
Deze training is geaccrediteerd bij St. ADAP met 23 punten voor logopedisten.
Inbegrepen in de training
trainingsmateriaal, koffie/thee en lunch.