The store will not work correctly when cookies are disabled.
Begin november zullen we onze systemen bijwerken. Alle bestellingen die tussen 9 oktober en 4 november geplaatst worden, zullen na 4 november worden uitgeleverd
Hoe bepaal je de insteek van de behandeling? Hoe verhoudt zich de taalontwikkeling tot het lezen en spellen? Welke methoden zijn er om lees- en spellingproblemen te behandelen in de verschillende fasen van het lezen? Hoe kun je het lezen en spellen op een effectieve manier stimuleren?
Voorafgaand aan de cursus is het raadzaam om de cursus met betrekking tot diagnostiek te volgen, als je daar onvoldoende bekend mee bent. Zie hiervoor de aanvullende informatie.
De training is bedoeld voor logopedisten die werken met kinderen met een IQ > 75 en die ervaring hebben met (de diagnostiek van) lees- en spellingproblemen. Het is wenselijk dat de deelnemers in hun praktijk de beschikking hebben over EMT, Klepel en PI-dictee.
Inspirerende trainers die expert zijn in hun vakgebied
Sprekende praktijkcasussen
Tip Er is ook een training over de diagnostiek van lees- en spellingproblemen. Klik hier voor meer informatie.
Ilona Silderhuis
Ilona Silderhuis is in 2002 afgestudeerd aan Hogeschool Windesheim als logopedist. Direct daarna is zij gestart met haar eigen praktijk. Haar eigen praktijk heeft zich verder ontwikkeld en tegenwoordig heeft zij een team van logopedisten en meerdere locaties verspreid over Nederland. In de loop van de jaren heeft zij vele cursussen en nascholing gevolgd, dit heeft geresulteerd in verschillende specialisaties gericht op de logopedie, maar ook op het gebied van coaching en psychologie. Tevens heeft zij als docent en ontwikkelaar een lange staat van dienst. Vanaf 2002 is zij betrokken geweest bij Hogeschool Windesheim/ Windesheim Flevoland en later als zelfstandig docent en ontwikkelaar ook bij verschillende (post-)HBO opleiders.
Leer om diagnostiek m.b.t. lezen en spellen uit te voeren Kennis over verschillende methoden om taal-en leesproblemen in kaart te brengen Leer op basis van casuïstiek om een logopedische diagnose te stellen