De voorverkoop is gestart: Reserveer de nieuwe PPVT-5-NL & EVT-3-NL en maak kennis met alle introductievoordelen

Intelligentie Diagnostiek bij Klinische Groepen – Kinderen van migranten (online zelfstudie)

    • Krijg concrete tips van Noortje Kostrubin en Selma Ruiter over hoe je de (non-verbale) intelligentie bij (kinderen van) migranten zo betrouwbaar mogelijk in kaart kan brengen
    • Leer waar je rekening mee moet houden bij de interpretatie van intelligentietests die zijn afgenomen bij migranten
    • Oefen met praktijkcasussen en maak de vertaalslag naar de dagelijkse (onderwijs)praktijk
    X

    Specificaties

    Type training Online zelfstudie
    Hoofdcategorie Klinische Psychologie
    Toepassingsgebied Intelligentie, Intelligentie/capaciteiten

    Gebruik jij intelligentietesten bij kinderen met een migratie achtergrond? Hoe kies je de juiste intelligentietest en waar let je op bij de afname en interpretatie? Hoe ga je om met de specifieke uitdagingen die je tegenkomt bij het testen van (kinderen van) migranten? Deze en meer vragen worden beantwoord in deze e-learning.

    De e-learning Intelligentie Diagnostiek Migranten en kinderen van Migranten is een module van een vierdelige serie over Intelligentiediagnostiek bij klinische groepen en is ontwikkeld door Noortje Kostrubin en Selma Ruiter.

    Ontvang 50% korting op deze e-learning bij aanschaf van een bundel, in combinatie met de e-learning Intelligentiediagnostiek bij klinische groepen - ADHD/ASS. Extra voordeel van meer kennis? Klik hier.

    Hoewel de basis hetzelfde is, verbreed je jouw expertise over intelligentiediagnostiek bij klinische groepen het meest optimaal door meerdere e-learnings uit deze reeks te volgen. Elk van hen focust zich namelijk specifiek op een andere klinische groep. 


    In deze e-learning ga je in op de specifieke uitdagingen die je tegenkomt bij het testen van (kinderen van) migranten. Je leert welke tests je in kunt zetten bij migranten van een andere cultuur of bij migranten die het Nederlands nog onvoldoende beheersen. Je leert hoe je deze tests op een zo fair mogelijke manier in kunt zetten en je krijgt tips over hoe je de afname van een intelligentietest eventueel kunt aanpassen aan de situatie. Je leert waar je rekening mee moet houden bij de interpretatie van de testresultaten. Aan de hand van realistische casussen maak je de vertaalslag naar de praktijk. Deze e-learning is gebaseerd op actuele literatuur en op de klinische ervaring van experts Noortje Kostrubin en Selma Ruiter.

    Onderwerpen 

    • Intelligentietest en CHC model
    • Profiel-analyse IQ test algemeen
    • De samenstelling van de groep (kinderen van) migranten in Nederland
    • Kiezen van de juiste intelligentietest
    • Praktijkvoorbeelden
    • Belangrijke observaties tijdens de afname
    • Advies geven op basis van een praktijkvoorbeeld
    • Vertaalslag naar de dagelijkse praktijk

    Leerdoelen

    • Kennis opdoen uit (recent) wetenschappelijk onderzoek en uit praktijkvoorbeelden
    • Weten waar je rekening mee moet houden bij de interpretatie van de testresultaten
    • Weten hoe de testresultaten je kunnen ondersteunen bij het maken van beslissingen in de (onderwijs)praktijkWeten welke informatie je uit de profielanalyse kunt halen
    • Weten welke intelligentietests je (non-verbaal) in kunt zetten bij (kinderen van) migranten en hoe je dat het beste kunt doen

      Prijs inclusief
      • Toegang tot de online leeromgeving 
      • Na aankoopdatum 3 maanden toegang tot de training 
      • Digitaal trainingsmateriaal
      • Toegang tot extra webinars en whitepapers
      • Geaccrediteerd digitaal certificaat  

      Accreditatie

      ID nummer 508494Accreditatiepunten
      NIP Kinder-en Jeugdpsycholoog (K&J) / NVO Orthopedagoog-Generalist

      Herregistratie - 3 punten
      Opleiding - diagnostiek - 3 punten

      NIP Eerstelijnspsychologen (EL)ELP herregistratie - 3 punten  
      Registerplein Psychodiagnostisch werkenden - in behandeling  


      *Accreditatiepunten die gelden voor NVO-OG gelden ook voor basis (ortho)pedagogen.

      *Accreditatie geldt ook voor psychologen en pedagogen die bij het SKJ zijn geregistreerd en voor herregistratie van Jeugdzorgwerkers SKJ.



      Deze training is interessant voor psychologen, orthopedagogen, gedragswetenschappers en psychodiagnostisch werkenden.

      Startdatum
      Op elk moment, in eigen tijd en op eigen tempo te volgen. 

      Duur en studiebelasting
      E-learning: 3 uur en 20 minuten

      De e-learning is verder rijkelijk gevuld met literatuur:
      -Verplichte literatuur: +/- 10 uur 
      -Aanbevolen literatuur: +/- 3 uur

      Trainers
      De e-learning is ontwikkeld door Noortje Kostrubin en Selma Ruiter

      Tip
      Deze e-learning Intelligentie Diagnostiek - Migranten en kinderen van Migranten is een module van een vijfdelige serie over Intelligentiediagnostiek bij klinische groepen. Andere modules in deze reeks zijn Intelligentiediagnostiek bij klinische groepen – Laagbegaafdheid en Hoogbegaafdheid en ADHD/ASS.

      Onze trainingen voldoen altijd aan:

      • Exclusieve kennis over de meetinstrumenten 
      • De laatste wetenschappelijke ontwikkelingen 
      • Direct toepasbaar in de praktijk   
      • Inspirerende trainers die expert zijn in hun vakgebied 
      • Sprekende praktijkcasussen 

      Trainers

      Noortje Kostrubin
      Noortje Kostrubin
      Noortje is als orthopedagoog-generalist werkzaam op Saenstroom Ortho Pedagogisch Didactisch Centrum, een voorziening voor leerlingen met leer- en gedragsproblemen binnen het Samenwerkingsverband VO Zaanstreek. Naast uiteenlopende werkzaamheden binnen Saenstroom opdc, verricht zij onderzoek op de internationale schakelklas en diverse andere scholen binnen het samenwerkingsverband. Eerder verzorgde zij onderwijs in de opleiding tot gz-psycholoog (BIG) aan de RINO Utrecht in de module over (handelingsgerichte) diagnostiek.
      2 Trainingen
      Selma Ruiter
      Selma Ruiter
      Selma heeft haar opleiding Orthopedagogiek aan de Rijksuniversiteit Groningen in 1998 afgerond. In 2007 promoveerde zij op de ontwikkeling van de Nederlandse versie van de Bayley Ontwikkelingsschalen en de aanpassing van dit instrument voor kinderen met een beperking. Hierna heeft zij dit onderzoek een vervolg gegeven, maar is zij zich ook gaan specialiseren in de ontwikkeling en toepassing van intelligentiediagnostiek bij kinderen en jongeren. In 2012 is Selma samen met Francien de Kinderacademie Groningen gestart. Als expert op het gebied van de ontwikkeling en het toepassen van intelligentietests, houdt zij zich zowel met onderzoek, met onderwijs als met de praktijk bezig. In het onderzoek werkt zij in opdracht van en in samenwerking met testuitgevers en onderzoekscentra aan het ontwikkelen van goede instrumenten ten behoeve van intelligentie- en algemeen ontwikkelingsonderzoek. Selma is bijvoorbeeld auteur en/of bewerker van de SON-R 2-8, de WISC-V-NL en de IDS-2-NL. Als docent geeft zij onderwijs in verschillende post-masteropleidingen over psychodiagnostiek in het algemeen en ontwikkelings- en intelligentieonderzoek in het bijzonder. Verder geeft zij trainingen in opdracht van opleidingsinstituten en testuitgevers in de toepassing en interpretatie van de belangrijkste ontwikkelings- en intelligentietests in Nederland. Ten slotte is Selma samen met Francien verantwoordelijk voor de afname en interpretatie van psychodiagnostisch onderzoek in de praktijk van de Kinderacademie Groningen.
      17 Trainingen
      Producten kunnen aan je winkelmand worden toegevoegd.

      Gegroepeerde productitems
      Productnaam Excl. BTW
      Intelligentie Diagnostiek bij Klinische Groepen – Kinderen van migranten (online zelfstudie) - e-learning
      Art.nr. course:1495508_1558623 / E3610.03-0-
      € 149,00