Intelligentie Diagnostiek bij Klinische Groepen – Hoogbegaafdheid (online zelfstudie)
- Ga dieper in op de toepassing en resultaten van IQ tests bij kinderen met een vermoeden van Hoogbegaafdheid onder begeleiding van expert Selma Ruiter
- Krijg concrete tips over de praktische toepassing van tests bij deze groep
- Maak kennis met aanvullende observatiemogelijkheden en krijg advies over het interpreteren van testresultaten en verslaglegging
- Oefen met actuele casussen en maak de vertaalslag naar de dagelijkse praktijk

Specificaties
Type training | Online zelfstudie |
Hoofdcategorie | Klinische Psychologie |
Toepassingsgebied | Intelligentie, Intelligentie/capaciteiten |
Doe je onderzoek bij kinderen met (een vermoeden op) Hoogbegaafdheid en zet je daarbij intelligentietesten in? Wanneer spreek je nu precies van Hoogbegaafdheid? Wat zijn naast algemene observaties, specifieke observaties die van belang zijn bij het onderzoek naar Hoogbegaafdheid? Deze en meer vragen worden beantwoord in deze e-learning.
Krijg concrete handvatten over de praktische toepassing van intelligentietests bij kinderen met Hoogbegaafdheid. In deze e-learning deelt Selma Ruiter kennis uit literatuur en klinische ervaring over de toepassing en resultaten van IQ tests bij kinderen met een vermoeden van Hoogbegaafdheid. Je krijgt concrete tips met betrekking tot de praktische toepassing van tests bij deze groep, extra observatiemogelijkheden en adviezen over het interpreteren van testresultaten en verslaglegging. Aan de hand van actuele casussen uit de praktijk maak je de vertaalslag naar de dagelijkse praktijk.
Onderwerpen
In deze e-learning komen de volgende onderwerpen aan bod:
- De structuur van intelligentietests in relatie tot het CHC model
- Profiel-analyse van IQ test in het algemeen
- Scoreprofielen van kinderen met Hoogbegaafdheid uit onderzoek
- Belangrijke observaties met betrekking tot executieve functies
- De vertaalslag naar de dagelijkse onderwijspraktijk aan de hand van actuele praktijkvoorbeelden
Met deze e-learning vergroot je je wetenschappelijke kennis over IQ tests bij kinderen met Hoogbegaafdheid. Je kunt deze kennis toepassen in de praktijk. Je weet wat je wel en niet uit de profielanalyse kunt halen. Je kunt verschillende observatietechnieken toepassen die een bijdragen leveren aan de diagnosestelling. Je kunt de resultaten van intelligentietest bij deze groep interpreteren en je weet hoe je deze resultaten in de verslaglegging kunt weergeven.
Prijs van deze training is inclusief:
- Toegang tot de online leeromgeving van Pearson Academy
- Digitaal trainingsmateriaal
- Toegang tot extra webinars en whitepapers
- Geaccrediteerd digitaal certificaat
Accreditatie
ID nummer 479316 | Accreditatiepunten |
NIP Kinder-en Jeugdpsycholoog (K&J) / NVO Orthopedagoog-Generalist | Herregistratie - 3 punten |
NIP Eerstelijnspsychologen (EL) | ELP herregistratie - 3 punten |
Registerplein | Psychodiagnostisch werkenden - 13 punten |
*Accreditatiepunten die gelden voor NVO-OG gelden ook voor basis (ortho)pedagogen.
*Accreditatie geldt ook voor psychologen en pedagogen die bij het SKJ zijn geregistreerd en voor herregistratie van Jeugdzorgwerkers SKJ.
Deze training is interessant voor: Psychologen, Orthopedagogen, Gedragswetenschappers en Psychodiagnostisch werkenden
Startdatum
Op elk moment in eigen tijd en op eigen tempo te volgen
Duur en studiebelasting
E-learning : +/- 3 uur
Zelfstudie: +/- 23 uur aan verplichte literatuur en +/- 20 uur aan aanbevolen literatuur
Trainer
De e-learning is ontwikkeld door Selma Ruiter
Tip
Deze e-learning over Hoogbegaafdheid is een van de modules van een vijfdelige serie over Intelligentiediagnostiek bij klinische groepen en is ontwikkeld door Selma Ruiter. Andere modules die al beschikbaar zijn in deze reeks zijn Intelligentiediagnostiek bij klinische groepen – ADHD/ASS, Laagbegaafdheid en Kinderen van migranten
Onze trainingen voldoen altijd aan:
- Exclusieve kennis over de meetinstrumenten
- De laatste wetenschappelijke ontwikkelingen
- Direct toepasbaar in de praktijk
- Inspirerende trainers die expert zijn in hun vakgebied
- Sprekende praktijkcasussen
Trainers
