Een prachtig 2023 gewenst namens Pearson Clinical Benelux.

Intelligentie Diagnostiek bij Klinische Groepen – ADHD & ASS (online zelfstudie)

  • Ga dieper in op de toepassing en resultaten van IQ tests bij kinderen met ADHD en/of ASS onder begeleiding van expert Selma Ruiter.
  • Leer van actuele kennis uit literatuur en klinische ervaring van onze expert.
  • Krijg concrete tips over de praktische toepassing van tests bij deze groep.
  • Maak kennis met aanvullende observatiemogelijkheden en krijg advies over het interpreteren van testresultaten en verslaglegging.
  • Oefen met actuele casussen en maak de vertaalslag naar de dagelijkse praktijk.
  • Deze e-learning is in eigen tijd en op eigen tempo te volgen.
X

Specificaties

Type training Online zelfstudie
Hoofdcategorie Klinische Psychologie
Toepassingsgebied Intelligentie, Intelligentie/capaciteiten

Doe je wel eens onderzoek bij kinderen met (een vermoeden op) ADHD en/of ASS en zet je daarbij intelligentietesten in? Welke observaties zijn belangrijk bij onderzoek naar ADHD en/of ASS? Welke rol spelen Verwerkingssnelheid en Werkgeheugen binnen de diagnostiek naar deze twee typen aandoeningen? Wil je meer weten over de specifieke cognitieve profielen bij ADHD en/of ASS? Deze en meer vragen worden beantwoord in deze e-learning.

Waarom je deze training zou volgen

Krijg concrete handvatten over de praktische toepassing van intelligentietests bij kinderen met ADHD en/of ASS. In deze e-learning wordt kennis uit literatuur en klinische ervaring van Selma Ruiter gedeeld over de toepassing en resultaten van IQ tests bij kinderen met ADHD en/of ASS. Je krijgt concrete tips en handvatten over de praktische toepassing van tests bij deze groep, extra observatiemogelijkheden en adviezen over het interpreteren van testresultaten en de verslaglegging. Aan de hand van actuele casussen uit de praktijk maak je de vertaalslag naar de dagelijkse praktijk.

Onderwerpen
In deze e-learning komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • De structuur van intelligentietests in relatie tot het CHC model
  • Profiel-analyse van IQ test in het algemeen
  • Scoreprofielen van kinderen met ADHD en met ASS
  • Belangrijke observaties met betrekking tot de executieve functies
  • Vertaalslag naar de dagelijkse onderwijspraktijk
  • Tips over aanvullende observatiemogelijkheden
  • Tips en adviezen met betrekking tot de interpretatie en verslaglegging
  • De module wordt afgesloten met een toets in de vorm van meerkeuzevragen.

    Wat levert deze training je op?

Deze e-learning vergroot je je wetenschappelijke kennis over IQ tests bij kinderen met ADHD en/of ASS. Je weet wat je wel en niet uit de profielanalyse kunt halen. Je kunt verschillende observatietechnieken toepassen die een bijdragen leveren aan de diagnosestelling. Je kunt de resultaten van intelligentietest bij deze groepen interpreteren en je weet hoe je deze resultaten in de verslaglegging kunt weergeven.

Trainingsduur
Ca. 3 uur e-learning, 7,5 uur aan verplichte literatuur en 15,5 uur aan aanbevolen literatuur.

Prijs inclusief

  • Toegang tot de online leeromgeving van Pearson Academy

  • Digitaal trainingsmateriaal

  • Toegang tot extra webinars en whitepapers

  • Geaccrediteerd certificaat

    Trainer

De e-learning is ontwikkeld door Selma Ruiter.

Voor wie is deze training relevant?
Psychologen, Orthopedagogen, Gedragswetenschappers en Psychodiagnostisch werkenden

Accreditatie
NIP Kinder- en Jeugdpsycholoog (K&J) / NVO Orthopedagoog-Generalist (OG):
K&J/OG herregistratie 3 punten

K&J/OG opleiding – diagnostiek 3 punten
K&J/OG opleiding – extra literatuurstudie 2 punten 

NIP Eerstelijnspsychologen ELP herregistratie
- 3 punten

Registerplein - Psychodiagnostisch werkenden - 8,5 punten
 
Dit geldt ook voor psychologen en pedagogen die bij SKJ zijn geregistreerd en voor herregistratie van Jeugdzorgwerkers SKJ.

Tip

Deze e-learning over ADHD & ASS is een eerste module van een vijfdelige serie over Intelligentiediagnostiek bij klinische groepen en is ontwikkeld door Selma Ruiter. Andere modules in deze reeks zijn Intelligentiediagnostiek bij klinische groepen – Laagbegaafdheid en Hoogbegaafdheid.

Waar onze trainingen altijd aan voldoen

  • Exclusieve kennis over de meetinstrumenten, omdat wij de ontwikkelaars zijn van de test.
  • Sluiten aan op de laatste wetenschappelijke ontwikkelingen.
  • De nadruk ligt op kennis kunnen toepassen.
  • Inspirerende trainers, die expert zijn in hun vakgebied.
  • Bevatten sprekende praktijkcasussen

Trainers

Selma Ruiter
Selma Ruiter
Dr. Selma Ruiter is in 1998 afgestudeerd als orthopedagoog aan de Rijksuniversiteit Groningen. Na een aantal jaren praktijkervaring is zij in 2001 begonnen met een promotieonderzoek naar een instrument voor ontwikkelingsdiagnostiek bij jonge kinderen. In 2007 heeft zij dit onderzoek afgerond. Zij ontwikkelde de Nederlandse versie van de Bayley Ontwikkelingsschalen als ook aangepaste versies voor kinderen met een beperking. Selma werkt als docent aan verschillende post-master opleidingen, waaronder de opleiding tot orthopedagoog-generalist NVO, GZ-psycholoog, klinisch psycholoog en schoolpsycholoog. In 2011 heeft zij samen met Francien Geerds de Kinderacademie Groningen opgericht, een eerstelijns orthopedagogische praktijk.
16 Trainingen
Producten kunnen aan je winkelmand worden toegevoegd.

Gegroepeerde productitems
Productnaam Excl. BTW
Intelligentie Diagnostiek bij Klinische Groepen – ADHD & ASS (online zelfstudie) - e-learning
Art.nr. course:1016426_1067230 / E3610.00-0-
€ 179,00