Sprekers
Dawn Flanagan Dag van Intelligentie

Dr. Dawn P. Flanagan

Professor of Psychology at St. John's University in NY and Affiliate Clinical Professor at Yale Child Study Center, Yale University School of Medicine.

Dr. Flanagan is a widely published author and serves as an expert witness, SLD consultant, and test/measurement consultant and trainer for organizations nationally and internationally. She is a Fellow of APA and a Diplomate of the American Board of Psychological Specialties. She recently received APA’s Division 16 inaugural Contributions to Practice Award.


Dr. Paul van der Heijden

Klinisch Psycholoog / Psychotherapeut en Senior wetenschappelijk onderzoeker

Dr. Paul van der Heijden is klinisch psycholoog/psychotherapeut en senior wetenschappelijk onderzoeker bij het Centrum voor Adolescentenpsychiatrie van de Reinier van Arkelgroep te ‘s-Hertogenbosch. Tevens is hij als post-doctoral fellow verbonden aan het Donders Institute for Brain, Cognition and Behaviour van de Radboud Universiteit Nijmegen.


Dr. Marc Hendriks

Klinisch Neuropsycholoog en universitair docent

Dr. Marc Hendriks is als Klinisch Neuropsycholoog verbonden aan het Epilepsiecentrum Kempenhaeghe in Heeze en als universitair docent aan de sectie ‘Neuro- en Revalidatiepsychologie’ en het ‘Donders Instituut voor Brain, Cognition and Behaviour’ van de Radboud Universiteit Nijmegen. Verder is hij werkzaam als (hoofd) docent bij het SPON in Nijmegen en bij GZopleidingen in Nijmegen, Eindhoven en Utrecht.


Femke Jonker

GZ-psycholoog i.o.t. specialist, promovenda, docent en pro Justitiarapporteur.

Femke Jonker is GZ-psycholoog in opleiding tot specialist. Daarnaast is zij werkzaam als docent RINO en pro Justitia Rapporteur. Femke Jonker is momenteel voor haar promotieonderzoek bezig met de ontwikkeling van een nieuwe vragenlijst voor adaptief gedrag.


Jeannette Rosbach

Psychodiagnostisch onderzoeker en WISC-V trainer

Jeannette Rosbach is in 2004 afgestudeerd als pedagoge aan de Universiteit Leiden met de specialisatie Leerproblemen. In 2006 rondde zij ook de opleiding tot orthopedagoge af, inclusief de basis-aantekening diagnostiek. Sinds 2014 is ze werkzaam bij de Kinderacademie Groningen, waar zij meewerkt aan diverse normeringsonderzoeken. Op dit moment is ze betrokken bij een onderzoek van het UMCG naar een nieuw screeningsinstrument van de neuro-motorische ontwikkeling van baby’s.


Dr. Selma Ruiter

Gedragswetenschapper, onderzoeker en trainer

Dr. Selma Ruiter is afgestudeerd als orthopedagoog aan de Rijksuniversiteit Groningen en is gepromoveerd op onderzoek naar een instrument voor ontwikkelingsdiagnostiek bij jonge kinderen. Zij heeft de Nederlandse versie van de Bayley Ontwikkelingsschalen ontwikkeld. Selma verzorgt al vele jaren trainingen aan professionals in de toepassing van verschillende psycho-diagnostische instrumenten. Daarnaast heeft zij samen met Francien Geerds de Kinderacademie Groningen opgericht.


Alissa Sikkenk

Universitair docent Pedagogische Wetenschappen en trainer WISC-V-NL

Alissa Sikkenk heeft in 2014 de master Maatschappelijke Opvoedingsvraagstukken afgerond aan de Universiteit Utrecht, gevolgd door de master Orthopedagogiek. Na haar afstuderen, heeft Alissa meegewerkt aan verschillende normeringsonderzoeken bij de Kinderacademie. Het normeringsonderzoek van de WISC-V was daar een onderdeel van. Op dit moment werkt zij als docent op de Universiteit Utrecht, o.a. klinische vakken gericht op testafname en verslaglegging. Daarnaast is zij zelfstandig gevestigd orthopedagoog.


Dr. Bart Vogelaar

Docent bij de afdeling Ontwikkelings- en Onderwijspsychologie van het Instituut Psychologie aan de Universiteit Leiden.

Tijdens zijn promotieproject onderzocht Dr. Bart Vogelaar het potentieel om te leren van hoogbegaafde en gemiddeldbegaafde basisschoolleerlingen. Hij promoveerde in 2017 aan de Universiteit Leiden met zijn onderzoek ‘Dynamic testing and excellence: Unfolding potential’.