Bayley-III-NL Motoriekschalen Verdiepingstraining
Tijdens deze Verdiepingstraining draait het vooral om casuïstiek. Na een korte herhaling van de belangrijkste testprocedures worden de valkuilen in de testprocedures besproken, bijvoorbeeld bepaling van het startpunt en de afname van de test bij een kind met een functionele beperking. Er wordt ook ingegaan op de interpretatie van de testresultaten en de verwerking hiervan in verslaglegging. Tot slot wordt de gelegenheid geboden om casussen uit eigen praktijk te toetsen, eigen ervaringen te delen en te oefenen met moeilijke casuïstiek.
Om het maximale uit de training te halen vragen wij de deelnemers om zoveel mogelijk vragen in te dienen en een casus. Het aanleveren van een casus is een voorwaarde om mee te kunnen doen met deze trainingsdag.
Voor meer informatie zie onderaan deze pagina.

Specificaties
Leeftijd | Voorschools |
Type training | Op locatie |
Hoofdcategorie | Klinische Psychologie |
Toepassingsgebied | Motoriek, Motorische ontwikkeling, Neuropsychologie, Ontwikkeling |
Tijdens deze Verdiepingstraining draait het vooral om casuïstiek. Na een korte herhaling van de belangrijkste testprocedures worden de valkuilen in de testprocedures besproken, bijvoorbeeld bepaling van het startpunt en de afname van de test bij een kind met een functionele beperking. Er wordt ook ingegaan op de interpretatie van de testresultaten en de verwerking hiervan in verslaglegging. Tot slot wordt de gelegenheid geboden om casussen uit eigen praktijk te toetsen, eigen ervaringen te delen en te oefenen met moeilijke casuïstiek.
Om het maximale uit de training te halen vragen wij de deelnemers om zoveel mogelijk vragen in te dienen en een casus. Het aanleveren van een casus is een voorwaarde om mee te kunnen doen met deze trainingsdag.
Inhoud training
Tijdens de training komen de volgende onderwerpen aan bod:
-Eventuele valkuilen in de afnameprocedure;
-Toepassing bij specifieke doelgroepen;
-Verwerking resultaten in de rapportage;
-Samenhang met andere testinstrumenten;
-Gebruik van de Special Needs Addition (SNA): doelgroepen/gebruiksdoel en interpretatie;
-Casuïstiek en interpretatie.
Leerdoelen
Na afloop van de training is de deelnemer in staat om de Bayley-III-NL-M op de juiste manier te scoren bij kinderen met een beperking. Daarnaast kan de deelnemer middels klinisch redeneren de testresultaten interpreteren en verwerken in een onderzoeksverslag.
Tijdsduur
10.00 uur tot 17.00 uur
Trainers
Sonja Buitenhuis en Selma Ruiter
Doelgroep
De training is bedoeld voor ervaren gebruikers van de Bayley-III-NL Motoriekschalen.
Accreditatie
Accreditatie zal worden aangevraagd.
Inbegrepen in de training
-Digitaal trainingsmateriaal;
-Koffie/thee en lunch.
Tip
Heeft u nog geen of onvoldoende ervaring met dit instrument? Dan is de Bayley-III-NL Motoriekschalen training beter geschikt.
Trainers
